7. mars 2016

Sokker !

Er ikke noe jeg pleier å strikke.... har ved noen anledninger strikket små sokker til babyer, aldri til voksne, og disse er første gang til barn.

De er størrelse 2-4 år. Garnet er til strømper, og kjøpt i Tyskland, syntes det var så morsomt, det lager stripene ettersom man strikker, derfor blir de ikke like:


Men, morsomme var de, og jeg fikk det til, etter litt frem og tilbake, samt god hjelp av youtube, husket jeg hvordan hælen strikkes. De skal være en del av bursdagsgave til minste barnebarnet til min kjære, og av fargen er det vel ingen tvil at det er da en liten pike:


Men, nå må jeg få ferdig mitt gråblå sjal...vært lagt litt bort, da det ble litt kjedelig syntes jeg, har igjen ett nøste, så er det kanskje ferdig til helgen....?

4 kommentarer:

Sylvia sa...

Søte sukkertøysokker du har klart å strikke Helen.
Jeg har faktisk klart å få slike sokker like flere ganger. Men har bare vært heldig......
Ja, nå kan alt læres på nettet, så det er jo flott, da. Da kan man prøve ut det meste.
Kanskje du kan strikke et par sokker til din Kjære også? Men først, bli ferdig med sjalet ditt! ;)

Fru Tunheim sa...

Hurra for YouTube og Google. De hjelper til med det meste. Flotte sokker også.

Elisabeth sa...

Superfine ble de, Helen.
Liker så godt slikt garn som lager stripene selv. Har just gjort ferdig et par sokker i Arne&Carlog garnet. Supertynt, så de passer inn i vinterskotøy. En kollega som ikke strikker fikk dem. Hun ble kjempefornøyd.

Fin tirsdag der sør. Klem

Anonym sa...

Cute little socks...you are very clever to knit! I am so impressed!!!