17. mars 2016

Postkort fra.....


Litt info hentet fra wikipedia:
Sorrento er en by i Italia som ligger på kalksteinsklipper i den sørlige enden av Napolibukten, motsatt Pompeii og Napoli som danner nordgrensen for gulfen. Byen har 16 644 innbyggere (2013).
Byen har de seneste årene blitt et reisemål for charterturister fra nordeuropeiske land. September-oktober er høysesong, og på denne tiden er det også mange cruiseskipsturister.
Sorrento hører til regionen Campania og ligger i provinsen di NapoliHer fremstilles den spesielle sorrentinske likøren limoncello av lokale sitroner, og den bør drikkes iskald - syns nå jeg ;)

Etter vår ankomst bar det rett ned til havna sammen med vår vert Andrea, for å spise lunsj på Acqu' e Sale ristorante, hvor dette ble spist, og det øverste bildet til venstre, viser frityrstekt foccacia brød med mozzarella ost, basilikum og cherry tomater oppå. Dette var helt nytt for meg, og smakte selvsagt nydelig, ellers risotto med havets delikatesser oppi, jeg hadde bred pastabånd med tomatsaus og fisk, og siste bildet viser fylte ravioli:



Så startet litt byvandring, her det kjente juvet som går ned til havnen. Det var overraskende mye turister denne tiden av året syntes vi, og da har ennå endel hoteller stengt !




Var heldig med været denne dagen, solen skinte og nyte drikke ute er alltid deilig:


Da prøver vi oss på en selfie av oss begge:


Neste dag var det snakk om vi skulle bli med Andrea inn til Napoli......dagen var også min kjæres bursdag, så det var helt opp til han å velge hva vi skulle finne på, og jeg kan vel alt røpe at det ble ingen tur til Napoli, men en helt annen by på Amalfikysten !

5 kommentarer:

Kjersti sa...

Gøy å følge dere på turen. Jeg er helt enig, det er nydelig å nyte god drikke utendørs. Jeg håper det blir mulighet til det her hjemme i påsken også - det ser sånn ut. For så vidt har det vært varmt nok til det allerede noen dager, men jeg har ikke hatt anledning. Nå har jeg imidlertid påskeferie, og den skal nytes! Ekstra godt med ferie nå som jeg faktisk har jobba litt i det siste.

Sylvia sa...

Tenk å sitte ute i sola og nyyyyte!!,
Vel, det har jeg gjort etpar dager nå. Tatt med niste og kaffe utenfor butikken, når jeg har vært på jobb. Ved siden av er det en kaffebar, så det sitter allerde masse folk der ute, hele dagen. Heeeerlig!!
Koselig selfie av dere, da :)
Blir spennende å se hvor bursdagsturen havnet......jeg følger med.
I morra er det fredag, så god helg Helen.
Klem

vimza sa...

Så koselig altså:) kjempefint å følge turen deres:)
Dere er så fine sammen.

Anonym sa...

Lovely "sunny" pictures! The food looks very nice, and I'm sure you enjoyed it!

Fashions sa...

Your blog is very impressive….