19. mars 2016

Min kjæres bursdag !

Ble ikke utflukt til Napoli, derimot ville han på gamle trakter, nærmere bestemt kjøre innom Massa Lubrense !

Så hvorfor hit ?

Han hadde vært her for sånn ca 46 år siden !!!!
Altså som 20 åring, og som vi litt morsomt måtte stadfeste, at da var jeg kun 5 år gammel....ha ha ha

Han hadde lyst til å se om han kjente seg igjen her, og var innom turist kontoret:



Jeg var på klementin slang, ja treet sto så laglig til ved en bussholdeplass, så da kunne det vel regnes som alle manns eie tenkte jeg:


Byen er veldig liten, så vi kikket rundt litt på torget, og utsikten her, før vi igjen kjørte videre ......




.... på de trange gatene her, jeg hadde glemt hvor trangt det var her !

Til tider var det virkelig kaotisk, når man møtte på bussen, og den ville frem, noe som gjorde at vi rett og slett tok speilene på bilen inn, samtidig som alle parkerings sensorene gjaller.

Ja, vi hadde en bil bak som var nesten gjennom bakruten, vi hadde bussen nesten gjennom døren til min mann, og jeg hadde på min side ett gjerdet som jeg fint kunne ta på, og ja...vi fikk små riper på bilens venstre bakskjerm...dessverre......


Trangt er det å parkere inni parkeringshuset også, så jeg gikk ut først, før bilen kunne parkeres:


Dette er byens mest kjente motiv:


Vi hadde kjørt helt til Amalfi by:



,Vi tok bursdags lunsjen ute på torget:



Typisk suvenir å kjøpe herfra:


Istedenfor kjøpte vi med en enorm sitron, typisk for området, som jo er kjent for sin sitron likør, Limoncello:


Noe annet som er typisk å se i disse byene langs Amalfikysten, er slike veggmalerier av fliser:


Ingen på stranden her ennå - så etter lunsj, var det bare å kjøre de farefulle veiene tilbake til Sorrento, som tok oss vel 1 times tid.


Vel tilbake var det å gjøre seg klar til kveldens tur ut i Sorrento by, og igjen....mat, mat, mat - dette var ingen slankekur-tur, derimot rene nytelses turen med god mat og drikke, som ble bare bedre og bedre ettersom man smakte nye retter:


Så jeg skal ihvertfall ikke veie meg med det første, må ha lagt på meg......... uansett, var det en fin tur, morsomt å være tilbake i dette området, og det utenfor høysesong.

Tro hvor vår neste utflukt skal bli? Til da, skal påsken nytes på vår Villa Helena, som ble åpent opp etter sin vinterdvale på fredag. Vi venter stor innrykk av familien til min kjære.

Da ønsker jeg dere alle en riktig god påske, hvor enn du skal tilbringe den ;)

- og hvor skal du være, tro?


4 kommentarer:

Monica Gullesen Hansen sa...

Takk for nok en herlig tur. Her i skogen våres det og snøen smelter for hver dag. Tror faktisk taket er fritt for snø nu ;o)Hjemmepåske for oss, Dvs meg og unga og hundene. Men en liten velp på 10 uker er det ikke så praktisk å reise noen steder. Min kjære og eldste sønnen er i Barcelona, så noen får strekt på vingene. Jeg belønnes med en tur hjem til Bodø etter hvert, så ser fram til det. Ha ei strålandes påske dokker.

Fru Tunheim sa...

Det både så og hørtes ut som en fin tur og bursdagsfeiring. Vi flirer også av aldersforskjellen her i huset noen ganger. Min mann fløy jagerfly og slapp øvingsbomber mens jeg lekte med dukker..ha,ha. God påske til dere også.

Sylvia sa...

Så fine bilder av dere to, skjønne mennesker.
Tur med opplevelser og god mat. Det er vel toppen!!! Kiloene går av igjen, når hverdagen plutselig er tilbake.
Jeg prøver alltid ut mat jeg ikke har smakt før, hvis jeg er på reise. Man kan jo gå glipp av noe spennende.
Morsomt med alderforskjeller. Nå har jeg ingen for tiden, å sammenligne med, men jeg fleiper med at jeg må finne meg en unggutt!!! Hi hi ;)
Ha en herlig søndag. Eneste fridag for meg, så den skal nytes ute på terrassen her. Ellers er det jobb på meg, unntagen de faste fridagene som påsken har. Det er meldt fint vær, så det blir nok masse utekos.
Klem

Jorunns hobbyblogg sa...

Så fine bilder, ønsker meg dit, vi har det på lista :) men havner jo som oftest i Roma ...
Håper du har fine påskedager med huset fullt

Her er det late dager, litt pusling i hagen, men det er litt kaldt enda
( bloggen min har tatt en pause, er i tenkeboksen der)

Jorunn