6. mars 2016

Menn altså.....

....de tror de er så sterke noen ganger......til eksempel idag lørdag, etter å ha matet høner (kommer ett innlegg om dette siden) dro vi til Viterbo, og den store butikken OBI, ligner vel på Maxbo hjemme i Norge.

Oppdrag, finne slike siv matter, eller hva jeg skal kalle det, de skal ihvertfall rulles ut over pergolaen vår, og bli ett fint tak mot solen, ja for sommerstid her i Italia søker man skygge når man spiser.

Lørdag, og selvsagt fullt med folk her. Jeg travende etter min kjære mann, og små roper ti lhan

Vi bør vel ha med oss en tralle ? (friskt i minne, selv om det var vel 9 år siden, at disse er tunge og store)

Nei, nei det trenger vi ikke !

Ehhh, ikke...? Har du tenkt å bære dette under ermen ut?

Jaja, det går bra ! Og tenker det får da være grenser på hvor sterk han er, og hvor optimistisk man kan være?



Da vi så sto foran hyllene hvor disse ligger kikker jeg på mannen og venter på bare det som måtte komme:

Helen, jeg tror du har rett, vi trenger en tralle, henter du en ?

Snur meg, og sier lavt;
Ja, du ser nå at dette får du ikke under ermen?
- og må gå hele butikkens lengde ut igjen, for så klart ligger disse varene helt innerst i butikken, og den er stor !!

Da står jeg og venter på min kjære, som skal hente bilen, altfor tungt og uhåndterlig å trille bort til hvor bilen sto:

Need I say more ;))


Enn må jo bare le, og jeg sitter her og smiler for meg selv.... igjen......over min mann !!

4 kommentarer:

Fru Tunheim sa...

Nei, du trenger ikke si mer, men det skal innrømmes at trolig hadde min mann tatt med seg en tralle med en gang. Det blir nok bra til slutt når mattene kommer på pergolaen.

Bente sa...

Menn er nokså like og våre vet vi er meget like. Så F hadde nok også sendt meg tilbake etter tralle han også. Det kommer til å bli bra på villa'n.

Sylvia sa...

Menn er menn Helen. Bare å innse det!

Anonym sa...

Oh dear...what shall I say!!!
Glad it ended well, and yes it would have been very difficult carrying them to the car...that is why the trolleys are there!!!