4. mars 2016

En vakker fredag !

Har det vært her i Italia !

Idag startet vi litt opp på Villa Helena. Gresset ble klippet for første gang i år !! Og det i nydeligste solskinnsær, og ca 12 grader, så jakken er på:


Rosene foran inngangspartiet har fått masse blader på kort tid:


Vært litt regn de siste to ukene, som gir oss de vakreste, grønneste enger - min utsikt fra hvor tørkestativet står, til dere som har vært her nede:


Har til og med fått inn 2 ukers leie til av Villa'n, og det de siste to ukene av august, med andre ord ikke nordmenn (da har skolene startet opp i Norge) denne gangen en engelsk familie, som vi ikke kjenner til.

Det gikk slik til:

Fikk en mail fra en italiensk dame ved navn Serena, som jeg i farten ikke skjønte helt hvem var?
Hun viste seg å være søster til mannen som har båtverftet her i Bolsena.
Hvordan hadde så hun vårt visitt kort?
Joda, min kjære hadde jo vært der i sommer, med engelske naboene våre, som skulle kjøpe en båt.
Serena igjen, hadde fått en forespørsel fra italienske bekjentskaper i Roma, som igjen var bedt om fra sine engelske venner om å finne en Villa i nærheten av Bolsena !!

Henger du ennå med?

Tok meg noen sekunder før jeg skjønte hele regla med folk som var involvert i denne bestillingen - men, nå har jeg det klart for meg, og har fått bekreftet bestillingen - johooooo :)

Igjen, rare sammentreff, og alt pga ett visittkort, som  min mann la igjen der på kontoret til båtverftet?
Hun hadde brått sett på det, og tenkt:
Der er jo Villa'n mine bekjente i Roma, sine venner i England, kan leie ! (Snartenkt dame!)

Og med denne Italia historien, ønsker jeg alle en god helg - her skal det spises pizza ute ikveld !

5 kommentarer:

Fru Tunheim sa...

Så gøy det var da. Både foranledningen og utleie. Håper dere får en fin helg med besøk. Deilig at været er bra. Faktisk litt vårlig hos oss også nå. Og du, kommentarene er fjernet.

Sylvia sa...

Ja, det var litt av en historie, som endte med leie av Villaen.
Herlighet, dere HAR vår hos dere nå. Her er det masse hvitt som dekker bakken :( igjen. Og jeg som hadde håpet på sko på bena til Påske!
Mye som skjer hos meg nå. Det er såvidt jeg henger med i svingen, men det går fremover i en rasende fart. Kan jeg røpe at det snart blir flytting på meg nå.......;) Og andre hyggelige ting som skjer også. Veldig morro for meg.
Straks på vei til jobb. Plutselig var det jobbehelg igjen.
God helg ønsker jeg deg Helen

Cathrines Kreative Hjørne sa...

Hei! Så fantastisk grønt og fint det er hos dere allerede! Her er har det kommet 1/2 meter snø de siste dagene, og våren synes veeeldig langt unna! Men, den kommer jo alltid, til slutt! Vi spiser nok vår lørdagspizza inne foran peisen i dag, men det er jo veldig hyggelig det også! Ønsker dere en fortsatt fin helg, og en varm og vårlig mars måned! Klem Cathrine :-)

Anonym sa...

Hei😊
Så flotte bilder!! Jeg drømmer meg bort og gleder meg til sol og vår!
God helg!
Rigmot

Anonym sa...

Beautiful pictures...I love spring when everything starts to grow again!!!
Quite a story about renting the villa...and it ended well!