25. februar 2016

Mammut boksalg...

... startet i Norge rett før jeg dro tilbake til Italia. Jeg hadde sett ut denne boken her, som jeg ville kjøpe og ha med tilbake til Italia:


"Min italienske bestemors kjøkken" skrevet av den norske forfatteren Mariangela Di Fiore, som tilbragte barndoms somrene hos sine italienske besteforeldre i Napoli.

Første gang jeg har faktisk blad meg gjennom hver eneste side av en kokebok, okey leste ikke alle oppskrifter slavisk, men det jeg leste var alt som var imellom - morsomme historier om hennes temperamentsfulle italienske bestemor, og ser det så levende for meg at jeg har ledd høyt. Typiske italienske lange lunsjer beskrives så morsomt.

Oppskriftene er lette og godt forklart, så jeg har faktisk sett ut ett par jeg skal prøve meg på. Få en smak og drøm deg litt bort i Italia og deres passion for mat, anbefales denne kokeboken - må da være en morsomme vertinne gave til en som elsker Italia og Italiensk mat tenker jeg, og angrer at jeg ikke kjøpte flere med engang....jaja.....

3 kommentarer:

Fru Tunheim sa...

Ja det hadde vært fin vertinnegave... og lykke til med kokkeleringen

Sylvia sa...

Jeg elsker slike kokebøker, like mye som strikkebøker.
Ikke alltid jeg lager noe fra dem, men synes det er morsomt å sitte å bla og lese seg igjennom den, og se på bilder. Gjelder for begge typer bøker.
Fikk ikke med meg Mammutsalget i år. Jobber så mye, og sparer alle pengene jeg tjener. Ingen vits i å kjøpe noe nå, når jeg ikke har et sted å putte det. Men nå begynner jeg å se etter et sted å bo......
Endelig frihelg også. Såååå deilig!!!! Så i morgen skal jeg og en venninne ut og drikke vin.
Må du ha en fin helg Helen.
Klem

Maliva`s verden sa...

Denne må jeg bare ha skjønner jeg;o) Tusen takk for tips.