17. februar 2016

Gåtur ned til stranden...

... i Barcelona, gjorde vi søndagen 7 februar - før avreise, gikk ned hovedgaten La Rambla:

La Rambla er ei gate i den katalanske byen Barcelona. Den er kjent for sitt yrende folkeliv og sine mange underholdningsartister, salgsboder, kafeterier, restauranter og butikker. La Rambla starter øverst ved plassen Plaça de Catalunya, og slutter 1,2 kilometer lenger nede, ved Columbus-statuen
ved Port Vell. Midten av la Rambla er ei bred gågate med trær på begge sider, mens det kjører biler på begge sider av gata, mellom trærne og bygningene. Navnet la Rambla betyr «flod/elv» på katalansk og spansk. Ordet kommer fra det arabiske ordet ramla, som betyr «elveløp med sand». info wikipedia.

Columbus-statuen




Blåste litt denne søndagen, men så var det også meldt regnbyger:


Kan bare tenke meg det er fullt her sommerstid:





Passerte denne flotte statuen. men jeg skjønner ikke hvorfor de ikke fikk ha ermer ?  Mannen til venstre i bildet hadde starten på en liten vinge....?! Kanskje de er engler, med avkuttede vinger?

Som du ser blir de stadig tatt på knærne sine:


Det hadde vært en herlig helg i Barcelona, såpass at vi vurderer turen vår hit også i 2017  ! Tidligere har vi vært ett par år på rad i London.

Igjen et merkelig sammentreff på flyet !! vi hadde jo på vei ned truffet på en gammel x'kollega, som satt bak oss. Så da vi denne gangen fikk setene utdelt, sier vi begge nesten i kor:

Skal vel mye til at hun får setet ved siden av oss? 
Eller hva? 

Hvis så dør jeg av latter, sier jeg:


Som du ser, ja hun hadde selvsagt fått tildelt setet ved siden av meg !! 

Kan det virkelig gå an?
Vi lo høyt, veldig høyt alle tre av dette merkelige sammentreffet. Særlig når du tenker etter hvor mange seter det er på ett fly !!

5 kommentarer:

Fru Tunheim sa...

Ser ut som dere har hatt en kjekk tur til Barcelona. På sommeren er det jo veldig folksomt der så dere fikk nok litt mer plass der på denne tiden. Kanskje vår- eller sommertur på dere til neste år.

Elisabeth sa...

God morgen Helen.
Takk for fine blogginnlegg med gjensyn med Barcelona. Ser ut som dere hadde fått med dere litt av hvert på turen deres.
Var der selv en langweekend i juni for et par år siden. Likte byen godt. Spesielt fint med nærhet til sjø og strand. Og cava´n smakte upåklagelig. Spiste middag en kveld på en svært sjarmerende gammel restaurant i gamlebyen. Los Caracoles. Anbefales!
Ha en finfin torsdag, kjære du.

Monica Gullesen Hansen sa...

Takk for nok et herlig postkort, kjekt å følge med deg på tur. Måtte le av dine Happy Pills, for en god ide! Min kjære skal nok en tur til Barcelona, om en mnd tid, da er det treningsleir for laget han trener. Han skal ha med sin eldste sønn på turen, så på de to fridagene hans blir det omvisning på camp nou

Sylvia sa...

Heisann
Takk for herlig sightseeing i Barcelona. Som bare får meg til å drømme meg tilbake.
Nå skal jeg snart til Spania igjen da, bare litt sydligere. Du får følge med.....plutselig er jeg der. Trenger en ferie i år, som jeg virkelig kan slappe av på. Mye jobbing for tiden.
Du altså, med alle disse skoene ;) men man trenger jo noe å ha på føttene...som passer til antrekket. Skjønner deg godt jeg.
Klem

Anonym sa...

Looks like you both had a very enjoyable time in Barcelona!! I enjoyed looking at the pictures and reading about your trip!