12. februar 2016

.....forsettelse fra Barcelona.

Lørdag morgen startet med Barcelona Bus Turistic - sightseeing buss. Genial måte å få litt oversikt over denne store byen:


Så fint vær vi hadde, var det bare å få plass på toppen av bussen:


Fort ble vi introdusert til flotte, karakteristiske byggverk på vår vei, tegnet av Antoni Gaudí  ! Hans stil kan enn virkelig kjenne igjen.


Den mest kjente av de alle - Sagrada Familia:



Etter endt buss tur, som tok litt i underakant av 2 timer, ble det litt vandring opp mot hvor lunsjen skulle inntas.

På vår vei så vi denne artige inngangen til en butikk....


Må innrømme jeg er litt nærsynt, og bruker kun brillene mine når jeg kjører bil, så i farten så dette ut som noe ganske annet for meg....og sier høyt til M:

Nei, nei vi går ikke inn dit, ser ut som de selger kondomer !!


Hvorpå M sier, du får komme litt nærmere Helen dette vil du elske:


Ser du nøye etter, så ser du kanskje bedre enn meg, at dette er gotteri butikken for alle aldre. Jeg fylte kjapt opp min lille eske med Happy Pills, som du ser her:


For ett morsomt konsept, så jeg måtte faktisk fylle opp 4 begere med Happy Pills, til broder'n, til mine 2 tantebarn, og meg selv som nevnt:


Ciudad Condal, hvor vi skulle spise lunsj, en anbefaling vi hadde fått, og den sto til forventningene:



When in Spain, we drink CAVA:


Største døren jeg så i Barcelona:


Sko butikken hadde diskre dette i ordet i vinduet sitt ?
 Jeg kan ikke spansk, og sier til min venninne:

"Tro hva det betyr?"


Hun svarer kjapt: Kun en ting - SALG.

Og er i butikken før jeg vet ordet av det ! Og jeg som pleier å være den som forstår ordet salg på all verdens språk, når jeg ser det vel og merke, vel funnet min overmann:


Tilbake på hotellet, og skoposene ble tømt, ja jeg hadde endt med 2 nye par sko, og M med de hun har på seg til høyre i bildet.

Også hadde vi litt sko med oss på denne helg-turen, men at det brått ble tilsammen 8 par sko, måtte selv vi le høyt av, og ja alle ballerina skoene er mine ;)


Det gjenstår en siste tur vi hadde i Barecelona før avreisen vår søndagen, som jeg også vil vise dere...til da, ønsker deg en fin fin dag !

1 kommentar:

Anonym sa...

Need I say that you love shoes, you must have inherited it from me!!! Really enjoyed looking at all the lovely pictures and reading about the places you visited. Looks like you both had a wonderful time! Love the "sweet shop" and I bet you did too, and yes I wondered what "Happy Pills" meant...!!!