19. februar 2016

Fine dager i gamlelandet.

Blant annet med disse to nydelige tenåringsjentene, mine tantebarn !

Her på bussholdeplassen - vi skulle på teater inni Oslo. Dette var julegaven deres fra meg og onkel.


Tro det eller ei, men det er 2 år mellom disse snuppene her, men nå har yngste jenta her tatt igjen storesøster hva høyde gjelder:


Først ble det litt guiding av Oslo, de er veldig sjelden på besøk i tigerstaden, så en kikk på slottet, skøyteringen i Spikersuppa, se på Freia's klokke på Egertorget, før vi endte på Paleet og Egon restaurant for middag vår.

Etterpå bar det rett til Centralteateret, hvor vi så på Doktor Proktors tidsbadekar, artig og underholdende:


Vi ble enig om at neste utflukt måtte også bli til Oslo sentrum, og da skal vi spise franske kaker !

Pascal konditori er på agendaen vår - og jeg gleder meg, elsker jo kaker, og det gjør yngste jenta også, verre er det med eldstemann, som er super kresen på alt, men som jeg sa:

"Skal vel alltids finne en, eller annen liten, fransk kake du vil like "! (tror ikke du også det..? :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

So lovely to see pictures of my two beautiful granddaughters! How lucky they are to have such a kind auntie who takes them out for dinner and then to the theatre afterwards. I am sure you all had a wonderful time!!!

Eva Helen sa...

Så utrolig hyggelig!
Det er nok en tur dere alle vil huske.
Franske kaker, ja da kan det hende selv den kresne finner noe.
Fikk lyst til å på fransk conditori selv.
God søndagskveld!
Klemm