9. februar 2016

Årets første postkort kommer fra...


Men først, ett merkelig sammentreff...igjen !

Ankom Oslo torsdag fra Italia og sov over der, da avgang til Barcelona var tidlig neste morgen. Fredag morgen rett ned til tog stasjonen på Lysaker, hvor det var fullt av folk på perrongen...!? Sto ett tog på en perrong og hadde visst problemer med dørene som ikke ville igjen. Fikk vite at flytoget kom ikke pga signalfeil !

Uæææ, min venninne og jeg hadde avtalt nøyaktig togavgang, som vi skulle møtes på, da hun hopper på via neste stasjon.

Det kommer da ett tog som går til Hamar, og konduktøren roper:

Alle som skal til Gardemoen, kan ta det toget her !

Løper over til andre siden og hopper på. Sender febrilsk sms til M, da dette toget gikk 10 minutter før det vi hadde avtalt, og det var ikke flytoget heller.....skriver at hun måtte hoppe på Hamar toget, som kommer om 5 minutter til hennes stasjon. Får ikke svar, ringer og kommer ikke gjennom, åhh hjelp..

Okey, jeg får bare stikke hodet ut av døren og rope ut etter henne, tenker jeg.

Nærmer oss stasjonen, og jeg reiser meg, står først foran døren. Toget stopper, og dørene åpner seg, og gjett hvem står rett vis a vis meg?
Joda, der står M og smiler !! Vi spruter ut i latter, og jeg er sikker på at hun hadde fått min sms, og hun sikker på at jeg hadde fått hennes.
Niks, ingen sms hadde gått gjennom, til noen av oss, så snakk om FLAKS !!

Bedre ble det da vi kom på flyet.

Jeg sjekket oss inn via automatene, og ville ikke ha plassene langt bak, byttet til rad 13. Har satt oss godt til rette, kikker opp, og der kommer en x' kollega av oss, og har plassen BAK oss. Igjen latter og ennå mer, da det viser seg at hun hadde gjort akkurat det samme, byttet på plassen sin hun også, og kom rett bak oss ! Hyggelig gjensyn.

M frem selfie stangen, dette måtte jo foreviges:


Vi ankom Barcelona i knall vær:


Tok aerobus til Placa de Catalunya, og kunne gå derfra til hotellet, som lå inn en liten side vei av La Ramblas:



Hotell Petit Palace Opera Garden Ramblas - nettside her ! Anbefales.


Utsikt ut fra vinduet vårt, ja her var det virkelig trange smug, og de var så koselig å gå rundt i !


Hotellets bakhage, her må det være supert å sitte sommerstid.



Tok en liten lunsj her på torget:


Vandret litt rundt i det som kalles Gòtic kvarteret, der ligger mange små fine butikker, og inn døren her måtte vi gå:


For her var det skjerf i lange baner, ja det ble med hjem ett silke skjerf på meg:


Fant drømme sko butikken min, KOKUA. De selger, som dere vel ser, kun ballerina sko !! 
Det var så overveldende stort utvalg, at jeg greide jo nesten ikke bestemme meg...haha... det ble med ett par hjem. De er håndlaget i Barcelona.


Fristende bakerier, men der ble ingenting kjøpt med:


Vinter i Barcelona, her fra La Ramblas, og vi hadde sol og deilig temperatur på rundt 16-17 grader:



 .....fortsettelse.....

7 kommentarer:

Toristen sa...

Hei!
Hyggelig blogg som jeg har lest lenge. Har nettopp startet å skrive reiseblogg selv, håper du tar en titt innom.

Bente sa...

Så koselig tur dere har hatt. F og jeg har vært i Barcelona og har snakket om en ny tur dit også.
Den skobutikken må være helt deg da. Og så mange fine skjerf. Ser dere har spist og kost dere også. Herlig med en slik tur med sin gode venninne.

Fru Tunheim sa...

Ser ut som dere har hatt en fin tur. 16-17 grader er jo fin vintertemperatur og det er bare å kle seg etter forholdene.

Sylvia sa...

Ååååå...din heldiggris Helen!
Min favorittby Barcelona, som jeg stadig drømmer meg tilbake til. Senest her om dagen, da jeg sjekket hotell der....faktisk dette dere bodde på!!!!
Ja, slike coincidents happens!!! Morsomme opplevelser, altså.
Kan tenke meg det er mere behagelig å gå rundt der nå, enn den varmen jeg har trasket rundt i Barcelona, de gangene jeg har vært der, da det har vært 26-31 grader. Noen ganger litt for varmt, men heldigvis tåler jeg det.
Herlige sko og skjerf du har kjøpt i de to butikkene. Du får vise oss hvilke neste gang, men jeg ser jo at det er din stil.
Ang det lyseblå skjerfet i bloggen min, som du spurte om, er det fra Alpakka Society , og koster 1999kr De er bare helt fantastiske , fjærlett og myke, og kan også fint brukes på sommerstid. Noen koster også 1499kr..... Nå ble jeg litt usikker......Sånn er det med for mange varer, hi hi....
Har nettopp tatt ut BROWNIE-kaka fra ovnen, som skal selges på Strikkecafeen jeg arrangerer i morra kveld. Verst er det nå, for jeg har fryktelig lyst på en bit.......
Gleder meg til å se hva mer dere opplevde i min drømmeby.
Klem

Anonym sa...

Looks like you had a really good time in Barcelona!I can just see you in the shoe shop with all the ballerina shoes...so many to choose between!!
I think you chose the perfect time of year for sightseeing in Barcelona...just the right temperature!Glad you enjoyed it!

Ingvild B sa...

Så herlig Helen
16-17 grader hørtes deilig ut =)

HD Wallpapers sa...

Thank you for your very good site….