21. januar 2016

Ut på shopping...

.... etter kjøkken !

Ja, dagene nå går mye til Falkeredet, og idag skulle vi til Nardini møbelbutikk, for å få tegnet opp kjøkkenet.

Vi hadde ingen avtale, men håpet inderlig at eierens sønn, skulle være tilstede, da han snakker endel engelsk.

Hvem tror du kommer inn i butikken, rett etter oss?
Joda, eierens sønn, Gabriele Delle Rosa ! Hvilket fantastisk navn, er du ikke enig?

Min kjære sier optimistisk til han, ja du så oss kanskje komme?
Hvorpå han svarer, med ett lurt smil:

Ja, jeg så din vakre frue !

Hva kan jeg si ?
Skal ikke mer til å bli smigret, og le når enn har fylt 50 år....ha ha ;)

Vi visste modellene vi skulle se på, da min kjæres kompis hadde sett på dette sist han var her nede.

Målene hadde min kjære i hodet, og jeg mente vi hadde tegnet opp en skisse, men i farten var ikke den med.

Derimot ble denne laget der og da i full fart, ja jeg også syns det ser ut som en 4-åring har gått berserk med en penn:



Gudskjelov, kunne Gabriele lage den MYE bedre på PC sin:



Dette blir et såkalt "hybel-kjøkken" lite, men ganske praktisk. 

Kjøleskap til venstre, skuffer i midten, over den en liten kokeplate med 2 plater (elektrisk) vasken til høyre, også får den smale hyllen litt innpå vasken 2 hyller inni seg. 

Det er her, vi må fin måle, kanskje vi kan trekke alt litt lenger ut fra veggen? Så ikke det lille skapet som er mot veggen, "spiser" av hvor vasken står.... 

To hyller over, hvor vinglass og te krus skal stå, alt i grått. I virkeligheten er det altså ingen vegg bak vask osv, sånn som det kan se ut på skissen her: 


Kjøkken seksjonen skal stå ut mellom disse to vinduene du ser på bildet her, du ser vannkranen ? Derfor vasken helt til høyre.

Det som er viktig å måle, er om vi kan flytte det hele 30 cm lenger ut i rommet, uten at passasjen til veggen du ser til venstre skal bli for trang.....dette skal vi sjekke opp imorgen.

Da har vi nå fått målt, og det skal gå akkurat ! Det opprinnelige målet var satt til 182 cm ut fra veggen og inn mot rommet, vi har litt å gå på, slik at lille hyllen du som liksom går litt foran vasken, kan flyttes inn, og vi får til 212 cm - puuuh...det var en lettelse, da denne løsningen ble litt knotete syntes jeg. Må tilbake å få ny skisse, så den er klar når vår kamerat kommer ned.

Samt man skal huske på, kjøkken må da ha en bakside ! Plater kan lages til, som kjøkkenfrontene. Hele gildet vil koste 2.700,- euro, inkl alt !!

Syns det var en bra pris, og dette er laget i Italia, noe som er molto importante her nede ...det har vi lært oss:


Modellen sees her, og det står da mellom denne, og en annen som er lysere og "glossy" fronter, altså veldig skinnende.

Endelig valg, skal min kjære og hans kompis ta, den 2 februar, for da kommer han ned enn tur. Spent på hva som blir valgt:


Se hva jeg også fant !

Ække disse bare kule ?
SMEG, vannkoker og brødrister, og knall rødt ! Tror også de har andre farger (håper det, for rødt går nok ikke hjem), men idag rakk jeg ikke å sjekke det, da jeg fant en sovesofa.....


Som jeg har stor tro på. Denne vil passe perfekt inn, og den har madrass på 18 cm, noe som ikke er vanlig, det er som regel tynnere fikk vi opplyst.

Den var virkelig god å sitte i også, noe som jo er viktig, for dette vil da bli sofaen i stuen, sammen med en go'stol......den er ennå ikke funnet:


Ja, da var det dagens oppdatering, og til helgen skal badet gjøres helt ferdig !

3 kommentarer:

Bente sa...

Ja dere jobber på. Vet ikke om jeg helt forsto kjøkkentegningen, synes vasken stod langt inne mot overskapene. Var det det du mente med å trekke den ut? På hytta har vi vasken i hjørne kanskje det er en løsning. Falkeredet blir litt anderledes. Og det er godt med en god sovesofa. Vi hadde en som var umulig å sitte i, men grei å ligge i med en ekstra overmadrass. Vanskelig å finne synes jeg. De røde apparatene ville bli knallfint til alt det grå. De burde du overtale mennene til å ta med. Det må til litt bling Helen.

Monica Gullesen Hansen sa...

Så spennende å følge prosessen i Falkeredet.
Det blir nok fint der. Lekre detaljer. Tror nesten du må teste kjøkkenet for å føle om det blir ok å bruke.
God helg

Elisabeth sa...

Dette blir bra, Helen. Lite praktisk kjøkken, med plass for enkel kokkelering?! Man går vel oftere ut og spiser der sør tipper jeg ;)
Snerten sovesofa også forøvrig.
Riktig god helg ønskes deg.