28. januar 2016

Turen min !

Som idag ble gjort alene, da min kjære er på jobbtur, men kamera hadde jeg med !

Vi har deilig temperatur med ca +14 grader, men disig som du ser godt her utover innsjøen, Lago De Bolsena:


Jeg vandrer ut av Castello'n, gjennom denne portalen:



Rett etterpå kikker jeg inn mot Guiseppes keramikk verksted, til venstre etter portalen, Medusa, men døren var stengt. Ser han har fått levering av leir, se til høyre i bildet:


En av hans figurer, som er rett innenfor siste portal for å komme ut på veien:


Ser rett på første blomstrende mimosa tre ! Det må da være tidlig? Har ikke sett noen andre rundt her i blomstring:


Har kommet meg ut og ned fra Castello'n, borgen - som her sees i det fjerne.


Idag går jeg ned mot innsjøen, da det er vindstille og blikkstille vann, såpass disig at vann og himmel går i ett:


Snur meg og skal opp denne lange alleen, som vil føre opp til "sentrum" igjen, ikke noe tegn til blomstring på trærne her gitt, men det høres slikt ut - mens jeg vandrer opp, og gir meg selvsagt vårstemning:


Deilig med frisk luft, og la tankene vandre....liker å gå tur, min form for mosjon ;)

4 kommentarer:

Bente sa...

En fin runde du har gått i dag. Nå er all snø borte og kan nesten ikke huske den var her så fort går det. I helgen skal vi ut på tur, busstur, til Lysekil. Kanskje det kommer et blogginnlegg, i hvertfall insta. Kos deg med lydbok, strikketøy og kanskje bobler mens du er gressenke. Du har jo nå boblekorken så du ikke bør ta hele flaske på en gang hi hi....

Anonym sa...

Looks like you had a lovely walk!!
From my kitchen window I can see that daffodils are growing at the bottom of my back garden, not in flower yet of course, but first early signs of spring? I hope so, but still some time to go!

Fru Tunheim sa...

Å gå tur er terapi for kropp og sjel..,

Elisabeth sa...

Enig. Å gå er beste mosjonen. Tusen takk for at du tok meg med på turen din, Helen. Og god helg. Håper hjemtur fra flyplass gikk greit i natt.
Klem E