26. januar 2016

BOK anmeldelsen.

Har du fått med deg, Espen Søbye  sin anmeldelsen av strikkebøker?

Menn og kvinner er så forskjellige, at jeg syns det er litt rart at en mann, som tydeligvis ikke strikker, vil uttale seg om vår hobby - retter sagt, syns nesten det ble å kritisere !

Tro om kvinner har anmeldt bøker, om fiskestenger og at hvorfor enn mann gidder å stå der uti fossen time etter time for å få en j... fisk?

Eller t.eks. Ferrari sportsbiler og deres unike motorer og hvorfor menn kan sitte å lese slike bøker, om biler de fleste aldri kommer til å få kjørt eller ha råd til å kjøpe? Samme gjelder båter...kan vel være at vi liker å drømme oss litt bort? Slik vi nok gjør med en strikke bok, skal sies vi strikker vel heller ikke hele repertoaret som er i boken.

Skjønner godt at flere kvinner har tatt til motmæl, les bare her - med overskriften: "Går det an å anmelde uten å ha peiling? Ja, hvis du er en passe arrogant mann...... "

Skal sies jeg pleier ikke å ville skrive her på bloggen, personlige meninger - har lært at man skal være varsom med å diskutere religion og politikk, temaene som har skapt flest kriger i verden, og enn skal respektere enhvers mening.

Men, dette var virkelig merkelig å lese - hans synspunkter, vekket følelser som provoserer enn ....uansett, vi har alle lov til å ha en mening, som ikke er lik den andres, dog jeg tror:

- vi skal la mannen få drømme seg bort i bilblader/bøker, eller fiskebøker, osv....og vi kan få drømme oss bort i strikke bøker, i verden idag har vi vel alle godt av å kunne drømme oss litt bort i en deilig strikke bildebok? 




Jeg skal ihvertfall kose meg ikveld, med å strikke på sjalet mitt, 
som vokser sakte men sikkert, og høre på en god lydbok........ 
også er jeg spent på hva du syns om alt dette oppstyret?

Da ønsker jeg alle strikkere og andre, en fin strikke-dag !

2 kommentarer:

Fru Tunheim sa...

Er det ikke sånn da at når menn kjøper seg dyre biler, stereoanlegg, sykler, fiskestenger, jaktgevær osv,osv, så kommer menn og roser dem opp i skyene. Endatil er dette ofte ting som raskt forringer seg i verdi. Når kvinner kjøper fine vesker, smykker, strikker og syr flotte ting som egentlig er arvegods alt sammen og ofte ikke synker i verdi heller, ja da ser menn på det som galskap.

Ingvild B sa...

Enig med deg =)

Jeg har tenkt det samme selv flere ganger.
F.eks ved filmanmeldelser.
Det skulle vært et krav at filmen, boken, musikken + + + som anmeldes
blir anmeldt av noen den faktisk var myntet på...