8. januar 2016

Sakte men sikkert....

... går det fremover med Falkeredet, etter en lang stille periode.

Badet er på god vei, fliser blir levert mandag ettermiddag, så starter flislegger tirsdag, planen er da, ferdig bad slutten av uken, gjenstår bare å se om det skjer?

Min kjære la selv varmekabler her i helgen. Noe som er ganske ukjent her i Italia ! Så varmekabler, hadde vi tatt med fra Norge.

Feltet på veggen her, får innmurt speil:


Innerst blir dusjhjørnet, og her ble himlingen fjernet, og visp dukket det opp noen kastanjebjelker ! Disse må behandles, slik at de skal tåle fukten:


Til venstres dukket en stor, gammel bjelke opp, denne er utviltsomt en bærebjelke, men den blir så mye morsommere å ha synlig. Her har den blitt skrapet for maling, og ett lag et tatt på. Disse andre blir nok også ganske mye mørkere:


Badet blir ganske så maskulint ! Gulvflisene blir de samme 60x60 som er i resten av leiligheten. Dusjhjørnet får mosaikk i sort/gråtoner/hvitt. Veldig spent på resultatet !

Siste oppdatering, 12 januar, og det er støpt oppå varmekablene. Det blir ett trappetrinn opp til dusjen:




Her den fornøyde gjengen med arbeidere, med min kjære til høyre som også er prosjekt leder'n, som jeg har døpt han til:



3 kommentarer:

Fru Tunheim sa...

Skikkelig spennende dette her, men litt av en jobb. Varmekabler..jeg hadde jo ikke tenkt på at de kunne passe sammen, italiensk og norsk strømstyrke.

Bente sa...

Spennende å se på det som skjer i Falkeredet. Tror fargene vil bli veldig bra jeg. Gleder meg til ø se mer og mer og mer............

Anonym sa...

I look forward to seeing the end result!!!