22. januar 2016

Rare sammentreff.....

...det har vi støtt og stadig her i Bolsena. Den siste må jeg fortelle om.

Tirsdag var vi innom Kommunehuset, skulle fornye vårt parkeringsbevis. Men, det viste seg ikke å være så lett, nytt av året var ett  A4 ark av ett skjema.

Ehhh....det ble for komplisert for oss der og da, og ingen der snakker engelsk, tok derfor slukøret med oss skjema, og tenkte vi gjør det hjemme, sammen med en ordbok.


Går over piazza'n og opp denne veien her, som fører opp til Castello'n, og hvem kommer rett i mot oss?


Vår søte venninne Cristina - som selvsagt ville hjelpe oss der og da.

Tilbake til kommunen, og penn ble lånt, mens hun oversatte for meg alt som skulle fylles ut. Volia - nytt parkeringsbevis ble utstedt mot nette sum av 15 euro for ett helt år.

Dette beviset kan brukes på alle byens parkeringsplasser, og prioritert parkering i Castello'ns parkeringsplass, som er en olivenlund. Må jo si det er en fin gode :)

Var jo merkelig da, at vi i samme moment skulle gå rett på henne denne dagen vi trengte hjelp....?

Mens, jeg er farten, må også fortelle den episoden som skjedde meg mandag. Hadde akkurat gått ut hjemmefra og mot den lille tobakk butikken, ja jeg passerer den når jeg skal til Falkeredet. Der står det en litt rådvill kar som skulle leverer en pakke. Jeg merket han ville ha øyekontakt med meg, og jeg sier undrende til han, på italiensk, assistanse ?

Si, si Signora, dove via de Medici 10 ?

Ehhh, det er min adresse? Ser på pakken, og jammen meg er det mitt navn på den !!

Jeg hadde uken før, bestilt på nettsiden til engelske John Lewis, sender dessverre ikke til Norge, derimot til Italia. Det ble bestilt ny baderoms matte, tannbørste glass og såpe dispenser......de hadde jo s a l g....og jeg ble fristet !

Hadde jeg gått ut noen minutter før, ville jeg ikke sett han og han hadde kommet til tomt hus. Litt rart, ikke sant?

God helg alle sammen - har du planer ? Nyt den hvor enn du er... 
som du ser av bildene, her er det litt grått om dagen, men solen er meldt til helgen, hurra.

3 kommentarer:

Anonym sa...

I must say that was your lucky day...what a coincidence meeting Cristina!!!
Glad you got things sorted.
Happy weekend!

Fru Tunheim sa...

Noen ganger skal man ha flaks...God helg!

Ingvild B sa...

Så artige sammentreff...
Ment to be! =)