15. januar 2016

Mosaikken er på plass !!

Liten status (til dere som venter i spenning;) på badet til Falkeredet ! Jeg hadde håpet det skulle være ferdig flislagt slutten av uken, og det var jammen meg ikke langt unna !

Med tanke på at, flisleggeren (via flisbutikken) som skulle begynt på jobben, ja....han var på ferie ?!? Så i all hast, fikk min kjære tak i en annen flislegger, via vår trofaste maler. Han vet kvaliteten vi forventer, og kjente en som holdt til i byen Orvieto.

Gjett hva? Han kunne starte opp tirsdag.

Gulvet på plass, samme fliser som resten av leiligheten, Ja. det er store 60x60:


Vi var litt engstlig på hvordan denne dørkarmen skulle løses, da en av kara som har jobbet med å rive det forrige badet, sa dette var nok vanskelig å få til fint.

Men, se bare her, ble det veldig bra syntes vi:



Såpass nøye og flink er denne karen, at veggen som var pusset - liksom, klar til å bare å legge fliser på, tjaaa...den var ikke bra nok for vår flislegger, molto brutto, altså altfor grov og ujevn, noe som ville synes veldig godt når det er mosaikk som skal legges, sa han til oss.

Han måtte da starte på den jobben før han kunne legge på mosaikken her. Det ble lagt på mer puss, og pusset ned osv osv...før en måtte tørkes over natten. Her min kjær som prøve å få liv i en gass radiator som fulgte med leiligheten (ja, han fikk den til å virke til slutt):


Han startet idag morges kl. 0800 med dette hjørnet, her skal også dusjhjørnet stå, det du såvidt ser til venstre er ett skap inni veggen, der skal varmtvannsberederen stå.

Min ide med mosaikk i opptrinnet, og veldig fornøyd når jeg ser det ferdig nå:


Volia, straks ferdig her....


Innmurt speil med ramme av mosaikk. Veggene skal da males i en av gråfargene du ser i mosaikken her. Til høyre i bildet anes vinduet:


Bare for å mimre litt.....slik så da badet ut under visning, ikke til å kjenne igjen !!


Da ønsker jeg alle, en god start på en ny helg ! Jeg har blitt invitert ut av min kjære, så tenker det blir en pizza på oss, men aller først, en aperitivo hos Felipe på piazza'n i Bolsena - skål !

6 kommentarer:

Bente sa...

Å så moro å se utviklingen av Falkeredet. Heldige at dere fikk en ny flislegger og han ser dyktig ut da.
Her fyres det på peisen. F står opp før ,eg og jeg ligger å hører på at han tenner opp i peisen. Så deilig.
I dag tidlig var det -19, og merkelig som det høres ut, jeg liker det. Er ute og går turer uansett, F på ski og jeg på beina. Kanskje jeg tar en skitur hvis det blir lit mildere.
Ha en fin fredag. Her nytes ferske reker og hvitvin.

Fru Tunheim sa...

Det var en stor forandring og ser kjempefint ut.

Anonym sa...

Hei😊
Dette blir jo riktig fint!! Moro å se at det går framover. Skal dere legge ut leiligheten for salg når den blir ferdig??
Ønsker dere en fin kveld fra Åre❄️☃ Masse snø og ski hele dagen i dag🌞
Ha det fint, Nancykofte på pinnene😊😊
Rigmor

Elisabeth sa...

God morgen, Helen.
Litt av en jobb dere har i Falkeredet. Det er moro å følge prosessen, så takk for ta du blogger om det. Likte godt mosaikkflisene.

Ha en fin ny uke ser sør :)

Monica Gullesen Hansen sa...

Ja det blir virkelig fint hos dere. Fremgang for hvert blogginnlegg.
Greit å få gjort sånt om vinteren. Kos dere videre.

Anonym sa...

What an enormous difference...looking very nice indeed!!!