7. januar 2016

Julegaven.

Som inneholdt en garnpakke til ett sjal, en av flere gaver fra min bror og hans fine familie:


Nei, jeg satt faktisk ikke ute å strikket..he he....men, her var det så bra lys til min lille fotoseanse:


Fargen er faktisk mørkeste marine - nesten til gråsort ! 

Så veldig spent på hvordan den tar seg ut, jo større sjalet blir ?



Men, du kan tro jeg knotet veldig til å starte med !

Skal strikkes minifletter over 2 masker, noe jeg aldri har gjort før. Utfra beskrivelsen fikk jeg det ikke til, "så" ikke hvordan dette skulle løses inni hodet mitt?

Da var det bare å google litt....og her fant jeg svaret: mini fletter strikkes slikt ! Takk og lov for nettet, så nå strikkes mini fletter unna som bare det. Har du prøvd deg på minifletter ?

Årets første strikke prosjekt er da i gang ! Johoooo og med det ønskes alle en god helg !

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hei😊
Iskald hilsen til deg fra Åre: -26 ute og 2,9 inne i hytta da vi kom❄️❄️
Men nå har jeg tatt av meg den ene ullgenseren😊😊 Veldig fint sjal, nydelig farge🌺🌺
Om noen år skal vi også nyte livet sør for Alpene vinterstid!!
Ha det godt, Holden Rigmor

Fru Tunheim sa...

Skikkelig irriterende å sitte sånn og knote med strikkingen. Godt du fikk det til og resultatet blir nok veldig bra. Jeg sitter faktisk her i skrivende stund i en hverdagsstrikkekjole fra Lexington, full av små fletter. Den hadde jeg ikke sett syn på å strikke selv.

Ønsker dere en fin italiensk helg. I ettermiddag starter min jobbeperiode og er hjemme igjen tirsdag kveld.

Elisabeth sa...

Nydelig farge på garnet, Helen. Og ser ut som en dekorativ teknikk de fletteradene. Den må jeg snoke på linken til for å se åssen gjøres. Ja, takk for nett og google i mange tilfeller. Der kan det meste av info hentes.

Har vært inne på Min-design-strikk´s nettside og kikket. Mye fint. Lurer på å strikke en stripegeneser. Og har sendt en mail fordi jeg ønsker litt andre farger og lengre ermer.

Ha en ny, god vinteruke er sør. Her har vi fått virkelig snøvinter i løpet av helgen, så nå blir det skiføre.

Klem E

Anonym sa...

Love the deep warm colour! I look forward to seeing it finished, and I don't think I will have to wait too long knowing how quick you knit!!!