23. januar 2016

Her går det mye i kjøkken planlegging..

...beklager det....men, jeg ikke var helt fornøyd med første utkast.

Etter at vi fikk målt opp, og funnet ut at det gikk fint å ha kjøkkenet 2.12 cm ut fra vegg, var det bare å få laget ny skisse og få pris deretter.

Da ble Gabriele besøkt igjen idag, og han var like glad som meg, for at vi fikk ordentlig plass rundt vasken og at man nå kan stå foran den, se bare her, nå får man også litt avsetningplass på høyre side, og ikke minst, man kan bruke skapet under vasken til søppelbøtte, noe man i første utkast ikke kunne.

For sikkerhets skyd, fra venstre kjøleskap, skuffer i midten over det en liten kokeplate (ingen ventilator), så vask med skap under hvor søppelkassen kan stå, til høyre og mot veggen ett skap på 60 cm med hylle inni:


Den utstilte modellen hadde oransje bokser/hyller, og min kjæres kompis fikk også lyst til å få inn litt mer farger.

Her oversikt over hvilke farger man kan velge, kjøkkenet ellers blir da antagelig i fargen vulcano, en veldig mørk grå/sort farge:


Fikk han til å lage en skisse med farget hyller i aquamarine.

Til syvende og sist, skal min kjære og hans kompis ta den endelig avgjørelsen, da de er eiere av denne leiligheten. Jeg kommer bare med innspill, og ideer ;)

Hva syns du da? Ville du hatt hyllene i samme farge som kjøkkenet, eller i en kontrast farge??


Varmt vanns berederen kom igår, og ble montert av vår trofaste rørlegger Ennio på badet, i ett skap, så den blir skikkelig bortgjemt, hurra ! Han her har vi brukt siden 2006, og den gang hadde han faktisk ikke bredt midtskill - som her.

Morsomme var, jeg sendt akkurat dette bildet her til vår kompis, som svarte meg:

"NÅR JEG SÅ BILDE TRODDE JEG DET VAR T SOM HADDE MISTET HÅR,MEN HAN GÅR VEL IKKE I ORANGE?"   

Jepp, vi fikk oss en god latter av den der ! 



Da ønsker jeg alle en god kveld! Her skal det nytes bobler sammen med jordbær, tror det blir veldig bra - skål

5 kommentarer:

Monica Gullesen Hansen sa...

Se der ja, det blei saker!
Syns det blei finest med kontrastfarge på hyllene på veggen.
Og akkurat den fargen som på bildet.

Morsomme tilfeldigheter hos deg.
Da var det meningen med det, det er da min oppfatning.

Kos dokker i kveld.

Bente sa...

Nå så kjøkkenet bedre ut. Tror ikke jeg ville valgt en så spesiell kontrastfarge på veggen i den leiligheten. Kanskje en lysere nyanse av resten av kjøkkenet? Hvor dyp er skapet mot veggen, kunne dere ha stekepletene her. De kan jo legges den andre vegen, da blir det mere benkeplass, og kjøkkenventilator på ytterveggen.

Fru Tunheim sa...

Jeg er så kjedelig og hadde nok ikke valgt kontrastfarge, ikke svart kjøkken heller. Hadde nok valgt noe lysere. Salvie, hvit eller lys beige.

Elisabeth sa...

Hm… i en sånt lite kjøkken ville jeg nok valgt samme farge på all innredning. Og heller putta på spreke farger i annet interiør.
Smart å forandre planer rundt vask. Små detaljer kan få stor betydning praktisk.
Lykke til videre.

Så er det ny uke igjen. Må din bli god, kjære du.

Anonym sa...

I must say things are developing quickly now re the kitchen!
I'm afraid I am more conservative about colours and would have chosen the same colour as the kitchen units. I'm sure it will all turn out really lovely!