6. januar 2016

Endelig ferdig....

.... med "må ha genseren" fra "min-design-strikk" !

Det har tatt sin tid, men så er jeg ingen racerstrikker. Jeg har kost meg med å strikke den, som faktisk strikkes "top down".

På nettsiden, var genseren så fin og løs på Arnhild.

Meg derimot, ble den liksom litt mer fylt ut ! ....tjaaa....første utkast på slutten, ble veldig trang nederst, altså vrangborden. Modellen er faktisk one size.

Med andre ord, jeg er nok endel bredere over hoftene...kremt....rompa.
Så jeg måtte rekke opp vrangborden nederst her, og strikket den opp igjen med samme pinne størrelse som genseren, det hjalp endel.

Ble ikke 100% fornøyd, var sikkert lei, for det ble ikke like pent strikket som resten av genseren. men vet du hva? Jeg gadd ikke rekke opp en gang til:



Så slik ble den, og jeg tror den kan bli en "kose genser". Tilfelle du lurte, ermene er trekvart lange, så de er riktig sånn de ser ut på bildet.

Nettsiden til min design strikk finner du her !

Da har jeg straks ett nytt strikke prosjekt på gang, fikk en pose med garn fra min bror, som også var kjøpt herfra, og det er ett sjal, som skal strikkes opp !

5 kommentarer:

Sylvia sa...

Heisann Helen
Grattis med ferdig genser. Den var sååå fin, og er helt perfekt til deg. Ikke trang i det hele tatt.
Trekvart ermer er jeg glad i. Da får jeg nemlig brukt pulsvarmerne mine! Og jeg har mange å ta av !
Du må starte opp det Cashmere sjalet du også. Er jo så kjapp å strikke, og blir et perfekt resultat.
He he...har jeg skjemt deg bort med mange innlegg så ofte?!!!!
Godt med en liten pause av og til. Og ikke har jeg hatt noe å blogge om heller.
Men så får jeg se hva året bringer, da vet du..... ;)
Klem

Fru Tunheim sa...

Den blei jo fin da og du kledde så godt den rosafargen til det grå. Jeg gikk inn på nettsiden og jeg fikk lyst å strikke skjørt. Det var så fint. Ser at det er litt in for tiden med strikkeskjørt.
Du de armvarmerene har jeg bare tatt mønster fra en jakke jeg fant på Drops.no med samme strikkefasthet som garnet jeg bruker.

Ha en fin kveld. Her er det kalt. Brrrr.. -5 og det er jo ikke mye. Men mye for oss som er vant med plussgrader.

Monica Gullesen Hansen sa...

Den ser jo helt perfekt ut til deg!
Du skal ikke fortvile med din gudinnekropp ;)
Lykke til med neste strikkeprosjekt.
Del gjerne på link up hos meg i dag og i morgen

Elisabeth sa...

Veldig kledelig på deg, Helen. Liker modellen, og kunne tenkt meg å hermet ;) Har kikket på nettsiden, og fant mye fint så plutselig ble det så mage valg…

Godt nytt år, kjære du og god helg!

Klem E

Anonym sa...

Beautiful jumper!! I love the colour combination and your scarf matches perfectly! I am so impressed with all the lovely things you knit!!!