27. desember 2015

Ut på togtur....?

Som nevnt, hadde vi altså retur til Italia igår.

Vi rakk akkurat ut fra Gardermoen kvarteret før det begynte å snø, har vi i ettertid fått vite, så heldig med den.

Det vi derimot ikke var heldig med, var gartneren vår, som vi hadde avtalt med - skulle hente oss på Fiumicino flyplass.

Dette var planlagt for vel 4 uker siden, og han bruker sikkert ikke filofax, for da vi sendte oppfølgning sms dagen før, fikk vi svar klokken ni kvelden før vi dro, sorry han var dratt på juleferie med familien sin!

Okey det, bare han kunne gitt beskjed noe tidligere? Så dette var tydeligvis glemt, og vi fikk ekstremt kort tid på å finne på alternativer.

Da min kjære skriver tilbake, dette lager jo problemer for oss. Hvorpå han svarer tilbake:
Han kunne ikke skjønne hvilke problemer han laget for oss?

Vel, det skal jeg nå fortelle, og skulle ønske jeg kunne skrevet dette på perfekt italiensk til han.

Min plan var ikke å måtte dra etter meg 2 kofferter, som tilsammen veier 30 kg, gjennom hele flyplassen for å komme meg til flytoget, som igjen tok oss hit, Roma termini, her fra en side inngang:



Igjen dra 30 kg etter meg, for å finne neste perrong nr 1, og vi snakker Romas hovedbane stasjon, den er stor !



Men, før avgang, hadde vi vel 2 timer å slå ihjel. Var bare å finne seg ett sted hvor mat kunne inntas med koffertene trygt ved vår side:


Så tok vi neste tog til Orvieto, hvor vi gudskjelov hadde fått vår snille bil mekaniker til å hente oss, og det på korteste varsel ever.

Bilen vår sto nemlig parkert, hos hans foreldre, så vi måtte komme oss til Montefiascone by, som er ca 20 minutter unna Bolsena.

Vi kom endelig frem til Bolsena klokken seks på kvelden, som er vel 3 timer senere enn hva vi vanligvis ville vært, og da møtte dette synet oss:


Det var da il Presepe i hele Castello'n (borgen) så vi kunne ikke begynne å gå mot gaten vår, før hele folke mengden startet å vandre rundt.....

Vel, hadde jeg ønsket det slikt, ville vi selvsagt aldri bedt vår kjære gartner møte oss!

Men, får og slippe alt dette maset, syns vi jo han laget litt problemer for oss ? Jeg har sikkert blitt gammel og sær, men er jeg helt urimelig her ? I lett feber tåke, og snørr tett nese.

Som sagt, kom vi da hjem klokken seks, (ville vanligvis vært hjemme ca tre tiden) og varmt vannet funket ikke, så da fikk vi heller ikke varmet opp kåken....... godt aircon maskinene også kan spy ut varm luft, og vi har en liten peis i stuen.

Min flinke mann holdt på med varmt vannet til vi la oss, og igjen idag morges, så jeg fikk en varm dusj, og i skrivende stund har rørlegger vært her, og problemet er nå løst.....



jatta jatta....alltid moro å komme hjem igjen til Italia ?! ...og vet du hva? Jeg syns jeg nesten alltid har en ankomst - story?

Dog denne var bedre enn da jeg ankom Italia, og begge våre hjem her hadde hatt vann lekkasjer, trøster meg alltid med at den opplevelsen var den verste, jeg har hatt så langt....noensinne her i Italia.

Ps. føler meg faktisk litt bedre nå, etter å ha "tømt" meg....he he hee ;)

2 kommentarer:

Fru Tunheim sa...

Det hadde jo vært greit å få beskjed litt tidligere, men han hadde vel,som du skriver, glemt det. Luksus om dere hadde blitt hentet da. Innstilling har mye å si og dere var jo ikke forberedt og da blir opplevelsen ofte verre. Uansett...nå er dere på plass og kan nyte resten av året i kjente og kjære omgivelser.

Vivian Rivenes sa...

Som jeg ofte sier til nordmenn jeg møter når ting ikke har gått helt etter planen: Sånn er det her. Ting går ikke alltid på skinner. Eller det var kanskje nettopp det det gjorde i dette tilfellet. Hi hi! Jeg reiser alltid med buss og to forekjellige tog for å komme meg til og fra flyplassen, og har rett og slett bare innstilt meg på at det er en del av turen. Er bare lykkelig hvis jeg slipper å stå på toget og det ikke er for mange forsinkelser....:)