15. desember 2015

Juleverksted !

Denne gang, en liten vest til et lite barnebarn i vår familie. Ble ferdig med den i helgen, etter en litt kreativ avslutning.

Dette er baksiden, og helt ærlig, skulle forsiden sett lik ut, men med en liten utringning.




Men, jeg gikk tom for garn !?!

Noe som er andre gang i år, startet med den gule bomulls toppen, som manglet ett nøste, så denne hvor det skulle vært 1 nøste til. Jeg hadde kjøpt iflg oppskriften, så enten var den feil, eller jeg strikker for løst.

Ihvertfall, jeg var i gang, og tenkte på min blogg venninne Sylvia, som alltid sier, gjør en egen vri, eller bruk en annen farge. Så det var bare og sette seg på kne, og grave frem i restegarn skuffen min.

Som du ser, jeg fant krem farget garn i sammen tykkelse.

Toppen strikkes med dobbel tråd. Planen var å ha striper hele veien opp, men som du også ser....der gikk jeg brått tomt for lavendel garnet, og bannet høyt ! Noe som gjorde min kjære mann litt engstelig (pleier ikke å banne) - jeg la frem planen om å bare strikke videre med kremfargen.

Ja, gjør det, blir sikkert fint ! Sier han.... ble kanskje ikke helt som tenkt, men vet du hva, jeg syns det ble litt morsomt likevel, om ikke annet, skjønner man denne er "hand made":


Da var det ennå en gave som kunne krysses av på listen min !

Kun 4 gaver igjen, og ja ennå en "hand made", kjøpt garn til en lue, som er tiltenkt min kjære, så det er bare å sette igang igjen med strikke pinnene, men akkurat nå frister min egen grå genser, som kun mangler en arm før den er klar !!

5 kommentarer:

Sylvia sa...

Heisann Helen
Først må jeg vel si en litt forsinket Velkommen hjem!!!
Nettet her jeg bor nå, er så av og på, så jeg er ikke så ofte på nett......vi har klaget, så nå håper jeg det blir fikset.
Må bare si jeg misunne dere i Tyskland da dere skulle kjøpe marsipan. Jeg er nemlig addicted i hele desember av nettopp, marsipan!
Så fin vesten til barnebarnet ble. Og selvfølgelig ble den finest på forsiden, der du hadde gjort som jeg sier : your own way!!!! ;)
Holder på med sånnt juks hele tiden, jeg. Og det er da slike flotte ting blir laget.
Husk på det til en annen gang også, du.
I dag har jeg vært så heldig, noe du kan lese om i bloggen min.
Juleklem fra meg.

Lisbeth sa...

Så utrolig søt vest :) Bare gøy å sette sitt eget preg på det - man må jo ikke gjøre som oppskriften sier hele tiden ;)

Fru Tunheim sa...

Det blei jo bra til slutt da og egen vri er jo bare kult.

Monica Gullesen Hansen sa...

Den blei faktisk helt perfekt!
Ingen sitter med fasiten i handa og denne er laget full av omtanke for mottageren. Flink er du.
Ha ei flott uke videre. Maskemarkører er på vei til deg i morgen.

Kjersti sa...

For en fin vest! Heldige smårolling som får den i gave (og ikke minst foreldrene som kan kle den på!)!