26. desember 2015

Dekket bord.....

...i grønt og rød, med glass juletrær og lysestaker. Det ble valget denne dagen,  når stedatter med familien kommer til middag.


Fine klunkeflaske til min kjære er fylt opp med årets akevitt, og jeg har funnet flaske-forkle brodert med Italias flagg på, julegave fra ifjor, og laget av min eldste niese.


I skrivende stund er huset her renset for jul, og kofferter pakkes....ja, vi skal ut å fly imorgen tidlig, tilbake til Italia, hvor nyttårsaften feires i år.

Til da......nyt fine dager alle sammen, mens jeg mimrer litt over året som har passert, gjør alltid det når ny innmat til filofaxen er kjøpt inn. Ja her brukes det fremdeles, liker å kunne bla i sidene,  og kunne skrive inn med penn.

Tro om det er en liten protest mot alt digitalt?

4 kommentarer:

Fru Tunheim sa...

Så koselig med familiemiddag hos dere også i dag da. Ja, her har det vær bånn gass hele dagen. Vi venter også på Downton Abbey og du, god tur til Italia.

Jorunns hobbyblogg sa...

Så da var det bånn gass videre...
Blir spennende å se hva det nye året bringer

Sikkert litt vemodig å pakke bort jula så tidlig, men det er vel litt jul til deg i italia også?

Godt nytt år, blir spennende å se hva det nye året bringer.
Her laver snøen ned i dag, mange som er glade for det

Jorunn

fruentimmeret sa...

Fortsatt god jul til dere!

Elisabeth sa...

Den klunkeflaska var virkelig flott! Er det Nøstetangen tro? Likner noe jeg husker fra min mormors barndomshjem.

Her nytes 9 dagers julefriperiode, som starter i dag. Det nye året har vi tenkt å skåle inn i feriehuset vårt i Romsdalen. Futter avsted i morra. Gleder oss.

Fortsatt god jul, der sør :)