16. desember 2015

Begynner å se ut som jul....

.... her i stuens vinduskarm ! Er heldig med store vinduer her, som pyntes hver jul:


Ja, det er mine to Arne og Carlos julekuler, har faktisk strikket ganske mange - men de har over ett par år, vært julegaver til enkelte i familien.

Stjernen er selvsagt på plass, en veldig klassisk en  - den ble kjøpt inn da vi hadde vår første jul her i 2007. Så joda, tradisjon å ha den oppe her.

Noe jeg syns er særdeles hyggelig å få, er julekort. Ordentlig, papir julekort, som kommer i postkassen min. Er såååå koselig å få, syns ikke du også ?

De henges opp hvert år på midten her, så jeg kan se de alle sammen hele julen gjennom ;)

Nei, nå må kofferten min pakkes, ja jeg skal ut på tur igjen - vært i ro nå i 16 dager så på tide å reise igjen he he he.... tradisjon å møte opp med Mamma i Edinburgh.

Skal nok sende ett lite postkort, til da - nyt og kos dere med denne fine juletiden vi har akkurat NÅ ! Hør gjerne på denne vakre jule sangen her - sunget av Kurt Nilsen !

3 kommentarer:

Fru Tunheim sa...

Ja, jeg liker også å få papirjulekort, men er ikke like god på å sende. Mannen er flik til sine venner som bor et stykke unna. I år har jeg laget en elektronisk bildekolasj som jeg har sent til noen, men det er jo ikke helt det samme. Ser den....

God reise til Edinburgh.

Jorunns hobbyblogg sa...

Helt enig, julekort i postkassen er superkoselig
Jeg har en kiste med omtrent alle julekortene vi har fått .....
Riktig god tur til Edinburg, så koselig det hørtes ut
Her blir det spennende tur etter jul. :)

Jorunn

Elisabeth sa...

Koselig hos deg, Helen. Kjekt å ha det ferdigpyntet siden du tar deg en sving innom Edinburgh før julen ringers inn.

Jeg syns førjulstiden er spesielt fin med dette å finne julebrev og -kort i postkassa, og lese nytt fra familie og venner. I år ble det sendt 60 fellesbrev, med billedcollage fra årets høydepunkt og en personlig hilsen avslutningvis, her fra Miacasa. Enkelte av dem har vi faktisk kun denne kontakten gjennom året, men på den måten får man en liten oppdatering om jobb, barn, barnebarn osv.

Kos deg sammen med mamsen din :)