21. desember 2015

Årets siste postkort...

.... fra meg til deg, kommer fra:



Hvor jeg de siste årene har møtt opp med mamma, som bor i utkanten av Durham. Så jeg flyr over, og hun tar toget opp. Det har blitt en veldig fin før-jul-tradisjon, og hvem elsker vel ikke tradisjoner ved juletider?

Jeg møtte henne på tog stasjonen, da hun denne gangen hadde en veldig stor koffert med seg. Vi skulle fly sammen tilbake til Norge, hvor julen skal feires.

Full fart på stasjonen så nær jul:



Været var overskyet, og til tider en voldsom vind, men en fin temperatur på ca 15 grader. Så det var bare å gå i i spasersko ! (elsker det uttrykket på sko, har det etter bestemoren min) Mamma foran julebutikken:






Veldig fint pyntet her til jul, og når mørket kom på, ekstra flott, men det ble dessverre ikke bildene mine.....




Ja, da var det årets siste postkort ! Tro hvor de sendes fra neste år?

Tenk vi går veldig fort mot julaften nå...det er bare å telle ned, til da vil jeg ønske dere alle sammen en fin jul !

6 kommentarer:

Sommertid sa...

God jul til deg og dine også.
Leser innleggene, men sjelden kommenterer.

Fru Tunheim sa...

Kan se at det var fint pyntet og kan tenke meg hvordan det så når mørket falt på.

Tusen takk for kortet og en riktig god og fin jul ønskes dere fra oss her også.

Bente sa...

Alltid så hyggelig å få postkort fra hvor i verden du er. Nå har vi gjort som i julekbeldsvisa. Alle gaver er klare p ligger under treet. Julaften blir jo hos oss i år. Og nyttår drar vi til Kvitfjell vettu. God jul til deg og T fra oss på Gressvik

Sylvia sa...

Kjære Helen
Så fin juletradisjon du og din mor har, som treffes her hvert år.
Men denne gangen blir hun med deg hjem til jul. Kan tenke meg blir koselig :)
Så utrolig flott pyntet. Og alt sees jo best ut IRL.
En 10 timers lang arbeidsdag igjen, så blir det jul for meg også.
Skal bli godt med noen fridager nå.
Ha en riktig fin jul.
Juleklem fra meg.

Jorunns hobbyblogg sa...

Det hørtes ut som en kjempefin juletradisjon. Fin by og fint pyntetet.
Likte meg også godt i Edinburg, så må vel tilbake en dag :)

Her har juleferien startet, så da kommer det siste på plass
Nyttårshelgen står en ny by på programmet .... Det blir spennende ...
Riktig god jul til deg og dine Helen

Jorunn

Elisabeth sa...

Har vært i Edinburg, og forestiller meg det er flott der med lys og julepynt. For flott er det uten.
Fortsatt fin jul ønskes deg, Helen.
Juleklem fra Elisabeth