11. november 2015

Viderer vi dro...

...tidlig neste morgen fra Rostock, satt i bilen 07.45 og hadde neste stopp og hotell bestilling i Innsbruck.

Der ankom vi rett før klokken seks, og gikk raskt ut en tur, var jo tross alt lørdagskvelden som ventet på oss.

Her i byen fikk vi  se julen var på vei, kikk bare bare denne gaten her, så flott opplyst med gedigne chandelier:


Dessverre for meg, var alle butikker alt stengt, og jeg drømte meg bort i dette fine garn utstillingen, mens min kjære var overlykkelig over at vi ikke hadde rukket noen butikker !


Vi lette litt rundt etter et hyggelig sted å ta vår aperitiff før middagen, hvor vi alt hadde bestilt bord.

Gikk forbi dengg pause (en bar), men der var det ikke noe ledig bord, og jeg syns det var ordentlig leit, for her kunne jeg ha tenkte meg en drink.....så vi gikk litt til rundt, men fant ikke noe annet hvor det var ledig bord.

Min kjære sier bestemt, vi snur og går tilbake til dengg, sikkert noen som har gått fra bordet der, og jammen meg ventet ett vindusbord på oss, hvilken lykke !

Jeg bestilte meg en Hugo til den nette sum av 5,40 euro, inneholder (selvfølgelig) prosecco, hollunder (hva nå det er ) soda, mynteblader, og isbiter, og sees her til venstre i bildet, så den med prosecco og aperol er min kjæres:


Drinken smakte fortreffelig, frisk og fin, notat til meg selv; skal virkelig ha som mål, å lære å lage noen prosecco drinker !

Middagen skulle inntas her; ærverdige Adler Restaurant og Hotell.


Min kjære valgte sving pakket inn i parma skinke, på en seng av ja, hva het nå det igjen ? Couscos...uansett, veldig godt var det sa han, og jeg valgtetradisjonell  wienerschnitzel:




Våknet søndag morgen, til denne flotte utsikten, og det vakreste høstvær hvor det var meldt 20 grader denne dagen:


Avreisen var satt til seneste klokken 10, og kvart på satt vi i bilen og GPS stilt inn på Bolsena, hvor vi ankom samme dag idet solen gikk ned klokken 16.50, så en laaaang dag i bil, som gikk forbausende bra unna, med kjøreintervaller på 2 og 2 timers kjøring på oss.


Siden ankomsten vår, har det gått slag i slag, sååååå mange avtaler og ting og tang som skulle ordnes, men mer om det i annet innlegg - en annen dag ;)

1 kommentar:

Elisabeth sa...

Så morsomt å se drinken Aperol Spritz. Jeg smakte den første gangen i London for litt siden. Og fikk virkelig smaken på den. Kjøpte med ei flaske Aperol fra taxfree på vei hjem. Forrige helg serverte jeg den som velkomstdrink i venninnelaget her hjemme. Den ble så suksess at vi måtte åpne enda ei flaske Prosecco og ta velkomstdrinkrunde nummer to! He he.. Ikke rart det ble godstemning her i stua den kvelden...