2. november 2015

Vi tok toget onsdag 28/10, til...

... Ashford International,  skulle til Kent, for å besøke vår gode engelske venn Dino og hans kjære Joanna, kalt Jo.

De tok oss med til Canterbury, hvor lunsj skulle spises på typisk tea house, etterfulgt av  ett besøk innom....


Canterbury Cathedral, følgende funnet på wikipedia:

Canterbury Cathedral in CanterburyKent, is one of the oldest and most famous Christian structures in England and forms part of aWorld Heritage Site.
Founded in 597, the cathedral was completely rebuilt from 1070 to 1077. The east end was greatly enlarged at the beginning of the twelfth century, and largely rebuilt in the Gothic style following a fire in 1174, with significant eastward extensions to accommodate the flow of pilgrims visiting the shrine of Thomas Becket, the archbishop who was murdered in the cathedral in 1170. 



Vi var losjert inn her:

Herskapelig og rett og slett en stunning eiendom !! Vi er på Eastwell Manor i Kent.

Behøver vel ikke fortelle at jeg koser meg her...dette er helt klart "my cup of tea":

Selv på høsten er hagen ett fantastisk skue, med sin fontene, symmetriske hekker, perfekt formklippet.



Min kjære mener det må være mine engelske gener, som gjør at jeg også vil ha mine hekker klippet perfekt på Villa'n vår i Italia....tjaa...han er vel innpå noe der, ja...


Ett hvert herskapelig bygg, har en flott trapp og trappeoppgang, se bare vinduet bak meg, her klar til middag:


Satte oss i lobbyen,mens vi ventet på våre venner, og hvilken lobby. Bare lukten når man ankommet her, du lukter det fyres i peisen, og den går helt opp til taket:



Restauranten var plassert i det som i sin tid hadde være dagligstuen på The Manor, se bare peisen i bakgrunnen:


Deilig avbrekk etter masete London, her var vi midt utpå landsbygda, og roen som da følger med. Neste morgen tok vi en liten tur rundt på eiendommen, som er enorm, og hagen så fin at jeg skulle gjerne sett den i blomstring en vårdag.....kanskje engang.....?




Da håper jeg min kjære hygget seg på England-turen vår? Da dette hadde vært min ide og min planlegging....men, jeg tror nok han hadde kost seg veldig, dog mulig jeg ikke får han med på afternoon tea igjen ? (var litt vel mye for damer...hi hi).

Vi hadde spist utrolig god mat, drukket deilig bobler og viner (ja, fra Italia, ingen bombe at de blir valgt fra vinlisten) sett endel, og møtt fineste venner ! 

Jo, en perfekt tur har det vært ! Og jeg må si jeg elsker England, også .....

3 kommentarer:

Jorunns hobbyblogg sa...

Oj oj for et nydelig sted, og der skled du rett inn ja :)
Fikk du med deg noen ideer til ditt eget lille slott?

Ha en flott kveld
Jorunn

Monica Gullesen Hansen sa...

Herskapelig!
Virkelig. Utrolig vakkert. Det må jo ose minner og tradisjoner på sånne plasser. Kirken er også helt fantastisk.
Ikke er jeg religiøs på noen måte, men når jeg er på en ny plass,
må jeg innom kirka der.
God helg til dere.
Endelig kan jeg svare på kommentarer igjen.
Livet er mye enklere med pc enn med bare tlf.

Sylvia sa...

Hei Helen
Dere virkelig storkoser dere på tur. Denne gang i England, som du har i ditt hjerte.
God mat og bobler er på plass, ser jeg. Og kaker også, fra forrige innlegg.
Ha en riktig fin helg.
Klem