28. november 2015

Souvenir til deg !

Kjøpt i Firenze - her i markedet, som blant annet selger lærvarer, masker, og skjerf !

Fakta:
Suvenir (fra fransk souvenir, 'minne') er en gjenstand som skal minne om et geografisk sted som noen har besøkt. Suvenirer kan også være knyttet til begivenheter, vennskap eller noe annet. De fleste suvenirer er masseproduserte, rimelige pynteting, hverdagslige, små nyttegjenstander og klær med dekor fra ulike reisemål som blir solgt til turister som samleobjektersmågaver og hyggelige erindringer. Wikipedia.


Ett ull skjerf ble mitt valg, ett klassisk mørkt grått ett, til en av dere, som følger bloggen min !




Eneste du må gjøre, skriv en kommentar, så blir kanskje denne "førjulsgaven" din ?

Plukker ut en heldig vinner 2 desember !

13 kommentarer:

Heidi sa...

Nydelig ullskjerf du har kjøpt i byen over alle byer.Følger nøye med på bloggen din fordi jeg elsker Italia.Har også besøkt Bolsena flere ganger fordi du skriver så flott om stedet. Neste Italiatur er planlagt til slutten av mars med start i Roma og siste stopp i Firenze. Blir nok en tur innom Bolsena for lunch da tenker jeg. Er ikke lange turen dit når vi bor i Tuscania.

Mvh Heidi

Monica Gullesen Hansen sa...

Så snill du er, ja her er det bare å krysse fingra.
Det så jo så deilig ut. Det er mange minner i souvernirer,
litt rart egentlig. For meg på min siste utenlandsferie, er alt samlet i en miniutgave av katedralen i Murcia i Spania.

God helg dere og god tur nordover.
Da er Ellen lua lagt ut for salg, den er litt "Missoni-ish" om du bare bruker blåtoner :o)

Fru Tunheim sa...

Så raus du er Helen. Det vet jeg siden jeg har vunnet kjempefine ting hos deg en gang tidligere. Det er jo litt gøy med slike utlodninger. Hmmm...lurer på om jeg også skal henge meg på og lodde ut noe før jul.

Jeg har faktisk også et herlig lys grått Kashmirskjerf kjøpt i Stresa. Hver gang jeg bruker det tenker jeg på turen Studenten og jeg hadde til Italia da jeg kjøpte det.

Og du, herlig innlegg under her om insektbitt....ha,ha.

Sommertid sa...

Leser alle innlegg fra din kant. Men det er kanskje første gangen hg kommenterer .

Du viser så herlige bilder fra skjønne Italia og det er herlig å følge med hva som skjer i ditt liv.

Ull skjerf er ikke å forakte , ser deilig ut. Og grått er en av mine favoritter .
Go 1. Adventshelg !

Bente sa...

Hyggelig med giveaway igjen da Helen. Tenkte på det selv her om dagen da jeg skummet gjennom bloggen for å lete etter en oppskrift. Så da vottegiveaway jeg hadde. Du fikk jo trøstepremie husker jeg.
Et slikt skjerf vil passe til det meste.
Ha en god helg. Gleder meg til neste lørdag!

Anonym sa...

Hei 😊
Så hyggelig!
Jeg synes det er moro å følge bloggen din, jeg får så lyst til å reise selv🌞🌴
Når jeg ser bildene og leser, da er jeg på en måte med på reisen.
Ha det fint, vi sees på IG🌺🌺
Rigmor Burmo

Sylvia sa...

Heisann
Det var litt av en premie på en Giveaway.
Og jeg ser det er Cashmere i skjerfet, og det er ren luxus!!!!
Kan jeg våge meg å skrive:
Hell i spill/ give away, uhell i kjærlighet!!!! ;)
Krysser fingrene her.
God helg til deg, og en stor klem.

Anonym sa...

For en fin gave, det hadde vært fantastisk gøy å vinne! Jeg er innom bloggen din jevnt og trutt, men er generelt dårlig på å kommentere. Men når en sjanse som dette byr seg!! Liker bloggen din, du skriver så fint og underholdende om det du opplever. Ønsker deg en fin ny uke!

Eli Kristin sa...

Hei! Kom over bloggen din og får samtidig med at du gir bort en souvenir. Må jo prøve lykken her :) Tvi tvi!

Så herlig blogg, må se og nyte litt mer. Link er herved lagret :)
Ha en fin ny uke!

Eli Kristin

Kjersti sa...

Hva!? Giveaway!!! Jeg er med! :D

Elisabeth sa...

Så lekkert det skjerfet ser ut. Og med den vakre bakgrunnen fra Bolsena kan det jo ikke annet enn å bli flott! Kunne nok varmet godt min såre hals ja ;) Ser ikke bort fra det.

Laila sa...

Så kjekt med Giveaway 🎁 Flott blogg som gir inspirasjon til reise.
Tommel opp for deg Helene 👍

Tove G. sa...

Heisann 😊 Litt flau her nå siden jeg heller aldri har kommentert her inne. Bare vært "gratispassasjer". ☺️ Føler meg litt som en "kikker" når jeg leser blogger (også Sylvias - skjønner ikke helt hvorfor), derfor fortsetter jeg å holde meg "skjult. Selvmotsigende? ...ja helt klart 😄 (Og ikke har jeg blogg heller, så du får ikke besøkt meg 😉 ....men Sylvia vet hvem jeg er, og jeg er ikke "farlig" 😆 )
Kom over bloggen din for lenge siden via kjære flotte Sylvia tror jeg (husker ikke helt, kan også være gjennom en annonse for utleie? ....eller at Sylvia tipset om utleie? ....eller det faktum at jeg har hatt dragning til Italia en god stund og surfet rundt), og har kost meg med dine koselige og beskrivende innlegg siden. Spesielt når jeg har vært litt "nede". 😉 Så har jeg da kunnet drømme meg litt bort igjen, og fått fornyet lyst til å dra tilbake til nord-Italia 😊

Og for et herlig innlegg om stikkene til mannen din 😊 Det gav meg en god start på dagen her nå med mye humring 😊 Det kunne likså godt vært min samboer, gjenkjennelsesfaktoren var stor kan du si!