18. november 2015

Kommoden er FERDIG !

Slik så den ut, da den ble kjøpt i Norge, bildet til venstre, hvis noen tvil ;)

Den var blitt veldig "matt" å se på, samt mistet endel farge på nederste listen. Skuffene var litt trege å dra ut og inn, samt 3 beslag manglet håndtak, så 5 nye var blitt bestilt opp.

Ferdig pusset opp, til høyre:


Igår dro vi innom, for å høre om den var ferdig, som lovet ? Tror nesten vi ga datteren her ett lite sjokk, da hun sto i telefonen, snur seg - ser på oss, og sier:

I can't belive this, I am just calling you now on mye phone, and here you stand !!??

Snakk om tankeoverføring !!

Kommoden sto ferdig, og ser ennå bedre ut i dagslys, men bildet ble tatt igår ettermiddag, og likevel sees den nydelige fargen den har fått tilbake.

Skuffene sklir ut og inn som en drøm:


Beslagene er perfekte:


Jeg er så fornøyd, og elsker fargene på den nå. Som de sa, den har nå fått sin opprinnelige farge tilbake, sånn den ville sett ut når den var ny.....engang på 1880-tallet !

Han tror også den kan være av dansk opprinnelse. Nytt for meg, men kan jo stemme...

Hele oppussingen kostet meg den nette sum av 250,- euro, og det syns jeg jobben var verdt ! Den blir levert opp på Villa Helena i ettermiddag.....hurra !

5 kommentarer:

Anonym sa...

Absolutely beautiful...looks like new!!!
They certainly did a very good job...excellent work!

Bente sa...

Kommoden ble virkelig flott. Godt dere fikk den med dere til Italia. Og godt de har slike flinke håndverkere. Må si han var rast til å være italiener. Den vil passe inn på Villa Helena.

Sylvia sa...

Så utrulig flott kommoden ble etter oppussingen, Helen.
Tenk å ha en så gammel kommode i hjemmet sitt, fra1800 tallet.
En flink håndverker, som kan faget sitt. Det var vel verdt det du måtte betale.
Og slike artige episoder, som den at de ringer dere, og dere står der i butikken! Slike opplever jeg hele tiden.
Jeg kan tenke på et menneske, jeg ikke har sett på lange tider, så dukker det samme mennesket opp i butikken dagen etter.
Jobber mye ekstra for tiden, og det betyr litt ekstra i lommeboken fremover. Det er jo snart jul!
Her kom også snøen i dag.

Elisabeth sa...

WOW! Så flott den ble. Moro med dyktige håndverkere.

fruentimmeret sa...

Så flott håndverk.

Well done!