10. november 2015

Første stopp.....

Gressvik, i Fredrikstad, hos min blogg venninne Bente og hennes fine mann !

Her var bordet dekket så flott, og vi var bedt på middag. Da burde man ikke spise på forhånd, her var det 3 retters som ventet oss !

Vakkert dekket bord, og ja, bare se så morsomme servitter - kan avsløre det er 2 i en:



Hovedretten er avslørt her, fra Tines matblogg bok:



Men, før andebrystet, skulle vi ha en "liten" forrett.......gratinerte hummer....yummi.....:


Vertinnen "in action":


Alltid lekkert dandert.....skal avsløre at dette er nok Bente og hennes fine mann, store interesse, de elsker å lage mat sammen:


Ikke nok, med verdens beste mat !

Igjen ble jeg feiret, og markert at jeg hadde fylt 50 år (faktisk vært veldig moro å fylle år i år) gave fikk jeg.

Se bare her: 1 flaske med bobler (helt meg) kork til flasken, tilfelle vi ikke drikker den opp samme kveld (perfekt å ha) - og til slutt "handmade" håndstrikket skjerf i min nye favoritt farge. BLÅTT !

Ja, du vet hva jeg liker, Bente !! Tusen takk søte deg:



Vi sto VELDIG tidlig opp neste morgen, som var fredag 6 november, og målet var:



I Sverige.....hvor fergen skulle ta oss over til Rostock................ fortsettelse følger......

5 kommentarer:

Fru Tunheim sa...

Så hyggelig å bli invitert på middag og menyen så fortreffelig ut, gaven også.

Monica Gullesen Hansen sa...

Du verden så lekkert!
Ja dette måltidet var virkelig verdt å nyte.
Lang kjøretur videre, men veit jo dere er framme og alt ok.

Ha en strålandes dag videre.

Bente sa...

Bare hyggelig Helen, vi koste oss vettu

Elisabeth sa...

Tipp topp kveld sammen med gode venner er gull verd. Lever lenge på slikt.

Anonym sa...

The food looks delicious and I'm sure it tasted delicious too!!! The blue scarf is beautiful!