27. november 2015

En god latter forlenger livet !

Så mye som min mann får meg til å le, ja jeg kommer vel til å leve evig !

Det er slett ikke bevist fra hans side, å få meg til å le altså, det er alle gangene han er dønn seriøs, og kommer med noen uttalelser, som er helt hinsides enhver fornuft !

Hør bare på denne her !

Helen, tror du vi kan ha lopper i sengen?

Hææææææææ, helt seriøst tenker jeg, før jeg bryter ut i latter og tenker jeg har hørt om lopper i blodet, men må prøve å holde ansikt, mens jeg sier:

Du finner det ikke litt rart, at jeg da ikke har ett stikk på hele kroppen?

Han tenker litt på dette, før han svarer:

Men, du har sånt blod ingen vil ha, mens mitt blod er elsket av alle små insekter som kan bite !

Det er da jeg bryter fullstendig sammen i latter, og sier som sant er:

Kjære deg, igår var du i skogen din, for å hugge ned noen trær på Villa'n, som sto i veien for utsikten din mot Montefiascone, etter ditt besøk der, har nok alt som kan krype og fly vært innunder buksebeinet ditt og bitt deg. 

Nei....han var ennå ikke helt overbevist.

Så jeg fortsatte:

Dette min kjære mann, skjer hver bidige gang du entrer skogen, og det er jo ganske mange ganger i løpet av en sesong, og har vært nå over snart ett ti år. Rart du ennå ikke ser sammenhengen ?
...mens jeg inni hodet mitt tenkte: Rart han ikke får det inn i skallen sin en gang for alle?

Tror du da det er flått ? 

(Jeg er da for f...ingen lege, så hvordan skal jeg vite det)
Mens jeg svarer rolig og nøkternt:

Nei vennen, jeg tror nok ikke det.

Du kan selv se det her, en fin ring rundt toppen av hvor sokken slutter, har ett eller annet lite insekt hatt et lite herremåltid. Disse røde stikkene går hele veien rundt. Ser ut som små kviser rett og slett, og klør som ett helvete.

Men, vet du hva, jeg har dessverre ikke lenger så mye medfølelse, ja, jeg fikk han til å kjøpe høye gummistøvler for ett par år siden, da jeg var så lei dette her, men tror du han bruker dem?

Niks, liker ikke å gå i gummistøvler.
Neivel, da ser du heller slik ut:



Jeg har også foreslått at han kan gå til apoteket her, for å prøve å få tak i noe lindrende krem.....

Nei, for hvordan skulle han nå forklare dette her da?

Vel, sier jeg - du kan jo bare slenge opp leggen din på disken, så ser de hva du trenger.
Nei, det vil han heller ikke gjøre.

Nei, du får bare lide vennen, og bildet har jeg tatt for å vise han, neste gang han tenker seg inn i skogen med lave sokker og sko på seg......noen lærer aldri !

Men, gud som jeg elsker denne mannen, og som  jeg har ledd ;)

Da ønsker jeg dere en god latter, og god helg !!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Oh dear...I had such a good laugh reading this, am still laughing!!!
I just love the way you have written it...how on earth did you manage to keep a straight face?
Perhaps he will remember next year...you can always live in hope!

Sylvia sa...

Herlighet Helen, han er jo bare herlig, din kjære mann!!!
Nå skal du strikke ullsokker til han, med høyt skaft. Så skal han putte litt lavendel oppi, for det liker ikke småkrypa.
Vel, bytt ut ulla med Alpakka , så skal du se han elsker de sokkene!!!!
Og så blir det slutt på " the same prosedure every year "
God helg kjære deg.
Klem

fruentimmeret sa...

Haha.
Sjarmerende hverdagshistorie.

Jammen godt han har deg ved sin side.

God helg. Sees snart. ;-)

Elisabeth sa...

For en herlig historie, Helen.
Enig med deg. Da må han skylde seg selv, din kjære.

Ingvild B sa...

Haha...
Han er jo bare herlig da, den mannen din =)