15. november 2015

Castello'ns svar på www.finn.no !

Foregår muntlig / jungeltelegraf ! Hør bare på dette her....:

Denne uken som hår gått. har vært fullt av møter angående Falkeredet og Haukeredet ! Blant annet hadde min kjære møte med slotts mureren (som vi kaller han, tidligere omtalt i innlegg her på bloggen) angående anbud på å fjerne badet på Falkeredet, da ,nytt skal lages.

De var da inni leiligheten, sammen med tolken vår - som gjerne ville se hva som hadde blitt gjort, blant annet på soverommet. Døren dit inn åpnes, hvorpå slotts mureren sier:

Her mangler jo bare sengen !

Ja, sier min kjære, og den skal være av sorten sort smijern. 

Sier du det? Ja, da må du jo se på den Cathrine borti gaten har til salgs !

Okey, sier min kjære - må bare hente Helen 

Så her står vi her da, utenfor cantinaen hennes, får å ta en titt:


Men, først bort til hvor Cathrine bor, og da går vi jo bortover lille gaten hvor blant annet Alimentarien ligger, samt Davids frisør salong:


Her inngangen til hvor Cathrine bor, du skal dette sommerstid, da er det sikkert den mest fotograferte inngangsdøren i Castello'n, så fint med blomster er det her da:



Joda, sengen kunne brukes, ble kjøpt der og da:


Var jo ikke langt å bære bort til hvor den skulle inn:


Nesten helt på plass.......noe som mangler?

Ja, hva skal så madrassen ligge på?
Vel, dette er da en typisk italiensk seng, og da har man en egen madrasseholder på bein, som igjen går innenfor smijernsrammen !

MEN, den er i størrelsen 190x160 cm, og gikk slett ikke rundt svingene opp alle trappene til leiligheten.

Så hva gjør man da?

Vel, min kjære hadde jo allierte seg med slotts mureren, at dette kunne jo skje....ville han hjelpe til med å heise til opp til 4 etasje? Retter sagt, 5 etasje hvor tak terrassen ligger. Da taket jo skal gjøres om på, vil det bli åpnet opp, og da kan man bare slenge den nedi stuen ! (Ikke Petter Smart hadde engang funnet på den der..:?)

Høres jo ut som en god plan, ikke sant? Husk vi er da i Italia, og her gjelder nok ikke samme forskrifter om sikkerhet, som i Oslo by....


.... se bare disse bildene her, jeg lar de tale for seg:





Fikk litt klump i magen her, ja.....:


Glad han kom opp igjen her....:






Godt fullført jobb, hvor alle lever ennå i beste velgående !!

6 kommentarer:

Bente sa...

Ja det helt utrolige skjer båre man er åpen og snakker med folk Helen. Og det jo ihvertfall T. I tillegg en meget oppfinnsom mann.
Venter bare på at Falkeredet blir klart så kommer vi.

Sylvia sa...

Godt med en jungeltelegraf der hos dere. Uten den hadde dere ikke fått tak i den flotte smijernssengen.
Litt av en ordning med å få den opp. Men hva gjør man ikke for å få ting til?
Og din kjære er like hel.
Ha en fin uke Helen.
Klem

Jorunns hobbyblogg sa...

Say no more... Dere fikser alt, kjempeflinke
Jeg sitter her og gliser for meg selv, for med de navna dere har på prosjektene, så gleder jeg meg til neste prosjekt for da tipper jeg det blir Gjøkeredet :) ....eller?

Har forresten et prosjekt selv om dagen som jeg er ganske stolt av... Må bare få det litt mer ferdig før jeg forteller om det
Ha en flott uke
Jorunn

Fru Tunheim sa...

Herre min gud, er det mulig,ha,ha,ha. Dere opplever det utroligste og ordner opp.

Elisabeth sa...

Åh, herligheeet for en prosess! Godt de fikk det til. Han er jammen ikke rådlaus, din kjære. Heldig med han, Helen ;)

Anonym sa...

Oh my goodness!!!!!! What a job that was to get the bed in place!!