1. november 2015

Afternoon tea !

Er noe jeg må gjøre, når jeg er i London !

Intet unntak nå heller, dog turen er med min kjære. Så pga han, tenkte jeg å finne de som serverte bobler....ubegrenset ! Ikke bare det ene glasset som vanligvis følger med pakken.

Valget falt på The Library hos Marriott Hotell - som ligger på sammen siden av Themsen hvor "pariserhjulet" er, til deg som er litt kjent. Mitt første besøk her, og ett staselig bygg med vegger bekledd med flotte trepaneler.

Her sitter vi utenfor The Library County Hall, da dørene åpnes nøyaktig kl. 14.00:

Som det står å nettsiden deres;
Luxurious, classically elegant – and perfect every day. Take a moment out of a busy schedule, be it work or sightseeing, and enjoy Afternoon Tea in what’s been classed as “one of the most stunning rooms in London.”




Min kjære skjønte etterhvert, at han var nok blitt litt lurt her.... ;)
Ettersom lokalet fylte seg opp, med ehh...kun damer !! Han talte vel 40 damer, og kun han ..... men, på slutten av vår lunsj, dukket det opp ett par til.

Ja, afternoon tea er nok veldig for venninner / damer... hi hi


Det var faktisk sant, at det var ubegrenset med bobler....uten at det ble masete. Men, disket ble stettglasset fylt opp med bobler, når det var halvfullt eller skal man si halvtomt ?


Uansett, vi gikk mette og fornøyde ut derfra - og spiste faktisk ikke middag den kvelden ! Haha ha...

Kvelden ente vi på musical, hadde funnet "Sunny afternoon" som er basert på historien om bandet fra 1960-tallet, The Kinks, som min kjære vokste opp med og hadde digget som ungdom. Han storkoste seg og underveis sa til meg to ganger:

Helen, dette er virkelig en stor opplevelse for meg !

Så, joda det var en vellykket aften, og godt planlagt ;)

1 kommentar:

Fru Tunheim sa...

Afternoon Tea er kanskje mest for kvinner, ja, men på Ritz hotell og Browns hotell i London var det også flere menn. Bare de to stedene jeg jeg har prøvd. Ritz var magisk og Browns heller dårlig. Jeg elsker også Afternoon Tea og har servert det flere ganger her hjemme til venner, men det blir ikke helt det samme som i London i originale omgivelser.