19. oktober 2015

www.finn.no !

Jeg har i lengre tid, ønsket og bytte ut kommoden du ser her til venstre,



Men, dette er er da på Villa Helena i Italia !

De gangene jeg har kikket litt på passende antikke kommoder i Italia, har de ligget på mellom 12.000 - 16.000,-, og det er helt ærlig, rett og slett for mye penger og bruke på en kommode.

Så siste gang jeg var hjemme i Norge, drømte jeg meg bort på finn.no og fant selvsagt kommoden !

Den ville passet perfekt i soveromsgangen syntes jeg, og det beste av alt, den kostet kr. 1.000,- !
Fikk selger til å holde den av til meg i 3 uker, betalte halve beløpet til henne, for å vise at jeg var seriøs.

Slik at det første vi måtte gjøre da vi kom hjem igjen, var jo å hente kommoden, som nå står i garasjen vår på Tjøme, etter en veldig fin søndagsutflukt:



Greit, den er ikke like strøken som de jeg har sett i Italia, men jeg har alt funnet stedet hvor den skal pusses opp i Montefiascone. Kan aldri tenke meg det vil koste meg altfor mange tusenlapper....?

Du lurer vel kanskje på hvordan vi skal få den med oss til Italia? 
Vel, den er grunnen til at det blir en kjøretur på oss, når vi skal returnere.

Da dette ble bestemt, har det selvsagt "ballet på seg" mye som vi skal ha med oss ned, husk min kjære har sin snekke, som trenger ditt og datt, så joda, den bilen min blir fullstappet ved avreise !

Hva skjer så med den lutet kommoden på Villa Helena? 
Joda, den har jeg alt funnet ny plass til. Den skal flyttes ned til soverommet vårt i "ørneredet" - og den kommer til å bli malt hvit.

Med andre ord, høstens små prosjekter begynner å komme ... 

4 kommentarer:

Fru Tunheim sa...

Ha,ha...aldri uten et prosjekt!

Sylvia sa...

For et kupp!!! Den passer jo perfekt på Villa Helena.
Vi har en Bjørkekommode i gangen. Vil egentlig ikke ha den der, men den rommer så mye!!!
Med tanke på alle de votter, luer, skjerf og sjal som jeg har ( strikkedilla, vet du ;) ) så må den bare stå der.
Her er det varm kakao i koppen i kveld. Ble så kald, siden det har regner i dag. Sitter under pleddet, sammen med pus, og nyter kvelden med tv og strikketøy.
Kos dere i Norge, Helen.
Klem

Ingvild B sa...

Den var knallfin!
Gleder meg til å se det ferdige resultatet
(av begge kommodene)

Anonym sa...

You were lucky...looks really nice!!!