5. oktober 2015

Verdens lengste lunsj...?

Søndag hadde jeg invitert våre engelske naboer her på landet, til lunsj ! Jeg hadde tekstet fruen der før de dro fra London, med invitasjonen, hvorpå hun svarer tilbake, ja og er det noe jeg skal kjøpe med til deg herfra?

Ehhh....et slikt tilbud kunne jeg jo ikke takke nei til, så jeg sa som sant var, har du tid til å stikke innom WHS (ala norske Narvesen) så skulle jeg gjerne hatt et interiør blad? Jeg er så begeistret for engelske interiørblader, syns de er mer spennende enn norske...

Så hva skulle jeg servere?

Like greit å ta min signatur rett, som imponerer litt.....og når jeg sitter her og skal skrive om den, tror jeg jammen meg jeg har fortalt om denne retten før?

Jaja, da kommer det en reprise:



Ingredienser;

løvtynne kyllingfileter
parma skinke
spinat
løk
gorgonzola ost

Min kjæres bidrag er å hakke opp løken for meg, til stor hjelp da mine øyner begynner renner:



Frese løk og spinat sammen:


Fylle filetene, et stykke ost oppi, før den liksom forsegles med en parma skinkeskive:


Volia - ferdig - inn i ovnen på 200 grader, ca 20-25 minutter, tilbehør små bakte poteter:


Alltid koselig å dekke bordet, hentet roser fra hagen:


Tenne litt lys, var faktisk litt grått denne søndagen, også tenkte jeg de kanskje ville bli litt utover kvelden....ante ikke da hvor rett dette ble !


Glass satt fram til velkomstdrinken, prosecco så klart !



De ankom litt over kl. 13.....og dro....holde deg fast nå: 20.50....!!!!!!!!

Vel er italienske lunsjer laaange, og denne slo vår forrige rekord, som er ett par år siden, da gjestene våre den gang dro rett før kl. 19....som vi den gang tenkte var kanskje litt seint....?

Men rett før kl. 21...??

Fleipet underveis at middag hadde vi ikke til dem !!
Og det skal sies, dette var veldig hyggelig ...men, jeg ble skikkelig engstelig jeg ikke skulle få sett på Downtown Abbey, så da min beste venninne ringte meg fem på ni, måtte jeg som sant si, gjestene mine har akkurat gått ut døren så jeg hakke tid til å prate med deg vennen, MÅ se på tv !!

Følger du med på serien?

7 kommentarer:

Bente sa...

Hyggelig med slik lang lunch Helen. God mat vet jeg dette er og god vin har dere jo også alltid. Her var det nok mye latter og kan jeg tenke meg. Du så Eskil og meg (og F var med han og) på søndagstur. Synes det bilde i motlys ble fint selv.

Fru Tunheim sa...

Hyggelig med kjekke luncher. Min rekord er lunch fra kl 13 til 22.00. Ja, jeg ser Downton Abbey, men måtte gi meg i går da jeg sovnet flere ganger. Nå har jeg sett den på nett-tv i hotellsengen. Jeg har også planer om å se andre episode av Broen i kveld, men mistenker at det blir på nett-TV i morgen i stedet.

Sylvia sa...

Heisann
Det var en veeeeldig lang lunch, ja!!!
Men det betyr også at besøket koste seg hos dere :)
Og den maten du laget så deilig ut. Gorgonzola er litt skummelt, synes jeg. Men jeg har selv brukt blåskimmerost i hvite sauser, og synes det smaker veldig godt. Så det er nok det som gjør maten litt spesiell.
Har jeg forressten gitt deg oppskrift på enkel ostekake?
Takk for skrytet i bloggen for genseren. Det er Sophia som tok bildene....i en fei. Hun var på vei ut døren, og her måtte det handles raskt. Så disse bildene er ikke planlagt på forhånd, eller noe.........men de ble bra, da :)
Nå er det flere andre ting på pinnene....samtidig. Derfor tar det litt tid å få vist frem noe nytt.
Her er det skikkelig høst, og folk går rundt å nyser.
Jeg håper på å slippe unna en forkjølelse. Fikk igrunnen nok sist.
Ha en fin dag Helen.
Klem

Elisabeth sa...

Dette så superhyggelig og ikke minst godt ut da, Helen. Og garantert vellykket siden gjestene slo seg til ro og ble utover. Digger brønsjer. Den retten legger jeg meg på minne. Må prøves.
Og ja, jeg følger Downton Abbey. Of course :)

Klem fra Elisabeth, ...som pakker til høstferie i Romsdal ;)

Kjersti sa...

Nå ble jeg sulten! Så vidt jeg husker har jeg jo blitt servert denne retten, så jeg vet den er god!
Lange lunsjer er veeeldig koselig. Min rekord ble satt for en del år siden, da en venninne og jeg møttes til normalt lunsjtid (rundt 1). Vi hadde fri og tok en karaffel vin til maten. Det endte med at jeg ravet inn hjemme seint på kveld, etter x antall karafler... he he...

Og Downton Abbey er et must, ja! Ingen kan vel finne på å snakke i telefonen da!!!!!!

Anonym sa...

The table looks so lovely, and I'm sure the lunch tasted delicious...but...six hours is a long lunch!!!!!!Glad you managed to watch Downton Abbey!

Anonym sa...

PS. Sorry I meant to write 8 hours!That is exactly 1/3 of a whole day!!!!!My goodness!