22. oktober 2015

Søndagsutflukt - ubåt !

Kommoden, som var nevnt i forrige innlegg, ble hentet på Ski. Derfor tok vi fergen over fra Horten til Moss, og samme vei tilbake.

Men, da vi kom tilbake - kjørte vi til Karljohans Vern, og ville ta en titt innom der. Inn gjennom porten vi gikk:



Første vi ser, er denne ubåten !!



Tro om det var lov å gå inn?



Oh yes, det var det !! Jeg har aldri vært inni en ubåt før, har du?


Ubåten her er fra 1960-tallet, og det var virkelig moro å kikke inni. Trangt om plassen og lave dører:


Fant et toalett ombord ! Tro hvor mange menn delte den?


Dette var kapteinens lugar, og se hvem kan kikket på hver kveld, før han sovnet...:


Vi kikket også innom Preus foto museum:



Veldig moro å se på ! 

Vi hadde tenkt oss inn til neste museum, Marinemuseet, som er ett av Forsvarets syv museer, men klokken var blitt 16.00 og de stengte da ! På skiltet sto det kl. 17.00..?...men, det gjaldt nok bare sommeren. Her har vi lyst til å dra tilbake, en annen helg...engang....

3 kommentarer:

Fru Tunheim sa...

Jeg jobber også i en trang tube, men hadde ALDRI klart det under vann...skrekk! God fredag til dere.

Bente sa...

Jeg har alldri vært i ubåt. Og er glad jeg aldri har jobbet i noen tube, hverken under vann eller i luften. Heldigvis er vi forskjellige, det er mange som ikke villa min jobb heller. Dere er flinke til å gå på museum/gå på utstillinger. F er nok litt treg der, må ha med meg E jeg da.
Vi gleder oss allerede til 5. november og resten også!
Denne helgen er full av sammenkomster, begynner i dag kl 1200. Ha en fin helg og god tur til Englnd.

Anonym sa...

Yes...I have been on board a submarine (ubaat) about 6 years ago in Portsmouth, but I found it very claustrophobic and was glad to get off again!!!