25. oktober 2015

Rakk ikke sommeren....

...men, neste sommer ? Kan den vel brukes, min gule bomulls topp, som jeg ble ferdig med i helgen, hurra !

Den var jeg veldig rask med i sommer, til jeg manglet ett nøst, så ble prosjektet liggende....til jeg fikk siste nøste på sensommeren av svigerdatter'n i familien - som var på ferie her, og var så snill og hentet garnet for meg.

Ihvertfall den ble ferdig først nå, da jeg har nytt vinter prosjekt som venter meg ! Rart det, men det er bare så morsomt å starte opp ett nytt strikke prosjekt - bare ikke like morsomt å gjøre de ferdig?

Jeg skjønner nå hvorfor modellen var strikket i hvitt garn, og hadde en hvit singlet under....den har verdens dypeste utringning !!

Hadde rett og slett ikke helt fått det med meg ;(

Har ingen gul singlet å bruke under, men det får jeg sikkert kjøpt neste sommer. På meg var den også trangere enn på modellen, dette hadde jeg registret da jeg var nesten ferdig, og tenkte den vier seg vel ut...litt?

I Italia har jeg samme prosjektet på gang, men da i rosa, og i størrelsen større !

Men, er redd den blir liggende til vårens prosjekt ! Er liksom ikke like moro å strikke bomulls garn når vinteren kommer?



Hvis du ser nøye på bildet, ser du vel hva vi holder på med i hagen her?

Mannen gikk berserk med motorsagen sin, rakk ikke engang å redde unna ett lite plommetre ! Da jeg gikk ut kunne jeg rett og slett ikke se hvor det hadde stått engang !

Så da har vi en million kvister, og grener som skal ryddes vekk....puuh....før kofferten skal pakkes, avreise imorgen til LONDON.

7 kommentarer:

Ingvild B sa...

Nydelig topp!

Ah, London!
Gleder meg til å følge med deg dit!

Bente sa...

Det er jo en dristig utringing på den toppen så du må ha en topp under ja. Så fint ut med det du har på også synes jeg. Det er bestandig moro å begynne nye prosjekter ikke sant.
Her er veden stablet for vinterens bruk, og svingen inn til oss har blitt bredere. Det er F som går berserk her vettu.

Fru Tunheim sa...

Aldeles nydelig gulfarge og du, du kan bare late som om du er en superkjendis. Noen ganger ser det ut som de ikke kan få utringningen dyp nok...ha,ha!

Sylvia sa...

Gult er kult!! Og jeg elsker å bruke gult.
Og på brun hud er det så flott.
Den utrigningen din.....kan du ikke bare ha en lekker bh under!!! He he
Har din kjære gått amok med motorsag ! Ja, ja...så blir ting gjort.
Regner med du nyter ditt nye strikketøy.
Og god tur til London Helen.
Klem

Cathrines Kreative Hjørne sa...

Hei! Så fin topp! Den må nok brukes med noe under, ja, med det blir en veldig pen skjæring foran da! Jeg vet ikke om du har sett det, men det ligger en liten overraskelse til deg på bloggen min i dag! Klem Cathrine :-)

Elisabeth sa...

Den toppen er nydelig, Helen. Forstår godt du er i gang med en ny i annen farge. Lekker avslutning nederst.

Ser på Ig du koser deg i London/England. Moro å følge deg. ER ikke like flink til å følge deg her på bloggen dessverre. Ikke vond vilje, men har liksom bare blitt slik.

God helg!

Klem E

Anonym sa...

Lovely top!!! You really are so clever to knit! I used to love knitting many years ago and actually produced 4 jumpers, but nothing since then I'm afraid.