12. oktober 2015

Planlegger ny tur til....


Ja, da ser du hvor neste tur skal gå ! Bildet er fra mitt utrolig morsomme bursdagskort jeg fikk av min svigerinne/bror/nieser.

Elsker å planlegge turer !

Denne gangen skal faktisk min kjære blir med meg til London. Har jo pleid å dra dit med min venninne. Men, til neste års jente tur, har vi valgt en ny by for oss sammen. Flybilletter er alt bestilt til Barcelona, vært der en gang før, men det er sååå lenge siden! Turen går først i februar, så tenk hvor lenge jeg kan planlegge på den turen a'gitt ! Håper å få noen stalltips fra deg Sylvia :)

Men, først skal London turen planlegges. Avreise om nøyaktig 2 uker idag. Hotell er bestilt, afternoon tea bestilt, samt en musikal.

Min bloggvenninne Bente hadde sett The Beatles musikalen da hun var der, tidlig i høst. Så jeg tenkte den ville passet min kjære perfekt ! Dessverre var ikke den lenger på når vi skulle dit. Surfet langt om lenge gjennom det meste av hva man kunne se i London, på de aktuelle dagene vi skal være der, og fant "A sunny afternoon" basert på gruppen The Kinks musikk, som var hott på 1960 tallet. Midt i blinken for min kjære. Billetter bestilt.

Etter 2 dager i London, skal vi ta toget til Ashford, hvor vi skal besøks engelske venner, det gleder jeg meg til.

Min kjære har fått velge ut en "sight" han vil se, og valget har blitt The Tower, så skal jammen meg bestille billetter på forhånd der og. Ja, dette blir bra !

4 kommentarer:

Bente sa...

Så hyggelig med tur sammen med broderen. London har jo masse å by på og det vet jo du veldig godt. Ja Beatles ble tatt av plakaten uken etter vi var der. Jeg så at det er musikal med Kinks. Kjenner godt til de og jeg. Og så en annen musikal er med Carol King, den synes jeg så spennende ut.
Det så og hørtes nydelig ut med frokost på stranden i bare korte erme. Det er i grunn deilig høstvær her også, litt regn kom nå i ettermiddag.

Fru Tunheim sa...

Heldiggris....nå kjente jeg nesten at jeg blei litt misunnelig. Jeg vil og til London med Mannen, men får ham ikke med. Mest pga. helsemessige årsaker jeg har skrevet om til deg før. Jeg tenker på en tur til London i siste halvdel av nov., men må nok dra alene siden det er vanskelig for venninner å ta fri midt i uken når jeg har fri. Jeg jobber jo i helgene. London i julestemning er jo så stas. Planene dine hørtes helt perfekte ut. Både Afternoon Tea, musikal og sightsing.

Sylvia sa...

Så heldig du er, som har to spennende turer å glede deg til.
(.....plutselig var det jo nye innlegg her, som jeg altså ikke hadde fått med meg)
Hi hi...så morro at du spør MEG om tips til Barcelona. Jeg har jo kun vært der to ganger, men elsker den byen i mitt hjerte.
Nå har jeg ikke vært der så tidlig på året, som du skal dra dit. Men jeg synes alltid det er greit å ta en sightseeing buss, så jeg får sett det meste, og så plukke ut det som er mest interessant for meg, og dra dit. Bussen i BC kan du hoppe av og på. Jeg anbefaler et dagspass, så kan du holde på slik hele dagen. Men det spørs om det går så tidlig på året......
Ellers må du gå på markedet. Det ligger ved Ramblaen, som jeg faktisk ikke er så begeistret for. Gå heller i Barri Gothic, alle de små gatene, med skjønne butikker. Og stopp ofte for å spise tapas, drikke kaffe, eller noen bobler, som jeg vet du er mest glad i.
Rekker du det, må du lese bøkene til Ruis Zafon, ( tror jeg han heter...har bøkene hans oppe) der handlingene foregår i BC, og man kan ligsom gå i fotsporene til dem i bøkene.
Morro at din kjære kunne bli med til London. Alltid fint å kunne gjøre noe sammen.
Så må du få deg et vinterstrikketøy, Helen ;)
Klem

Kjersti sa...

Jeg beklager, men når jeg ser det bildet av deg ser jeg bare for meg nonnedrakta, ha ha!!!!
Enig, det er gøy å planlegge turer. Altfor lenge siden jeg har gjort det selv, dessverre - men håper det snart skal planlegges noe. Syns jeg fortjener det etter en ganske opprivende tid, som du vet.

Har du forresten fått med deg at det gitt ut en bok som heter "Drømmen om den engelske landsbygda". Les om den her http://www.vg.no/forbruker/reise/reiselivsnyheter/lev-som-en-lord/a/23537480/ Den står definitivt på min ønskeliste!!!