14. oktober 2015

Hva er forskjellen på paradis...

... og helvete ?

I paradis tar engelskmennene seg av krigen, 
franskmennene av maten,
italienerne av kjærligheten, 
mens tyskerne organiserer alt.

I helvete lager engelskmennene mat, 
franskmennene fører krig, 
man elsker med tyskerne, 
mens italienerne organiserer det hele.

Hørt den før?

Jeg lo ihvertfall da jeg leste den, her om dagen. Fant den i en utrolig bra guide bok, som jeg rett og slett vil skrive ett eget innlegg om, til da - vil jeg vise dere at høsten har kommet i Bolsena (Italia):



Alle bilder tatt nede ved strand promenaden.

Der liker jeg veldig godt å gå, på fine høstdager, som denne her. Så avslutter jeg hos Brunos bar, hvor en cappuccino m.m inntas.

Ser du fiskeren i det fjerne?
 

Jeg går da opp denne alleen tilbake til torget, og videre hjem til Castello'n, som ligger på en høyde:


Da er hortensia blomstene på siste vers.......:


Vi har så langt hatt en veldig fin høst, hvor det innimellom har slått til med veldig deilig vær, såpass at det er bare å sette seg ut i kortermet topp, og nyte solens varme.

MEN, idag har det snudd, og regnet har kommet og med den faller temperaturen, idag ned til ca 16 grader midt på dagen, og på mandag nøt jeg såvidt over 20 grader.

Så igår kveld, tenkte jeg det var på tide og pakke bort sommer tøyet, og finne frem vinter tøyet.

Må også gjøre klar til pakking slutten av uken, og jeg hører idag var det is på bilruter i Oslo på morrakvisten ?!

4 kommentarer:

Sylvia sa...

Brrrr..her er det kaldt på morrakvisten, ja.
I dag hadde jeg tynne VOTTER på, da jeg gikk til jobb, og et ullsjal utenpå, og skjerf innenfor.
Jeg orker ikke fryse. Og siden jeg spaserer til jobb, i sånn ca 20-30 min, er det best å kle seg.
Hørte at flere hadde skrapet vinduene på bilen. Det slipper jeg, som ikke har bil :)
Ang BC så kan du også finne flere tips på nettet. Jeg gjorde det da jeg dro sist, og leste om guidede turer, slike du var med på et sted.
Og om skjørtet jeg strikket, så synes jeg selv jeg ikke ble stor bak. Hi hi... Jeg lo da jeg leste det. Men jeg får litt mage i sånne skjørt, siden det er strikk i strømpebuksa under. Det får jeg bare tåle, og tar en genser over. Anbefaler dette skjørtet, for det ble veldig pent. Og det var morro å strikke.
En laaaang dag er over, og jeg går strax i seng. Arrangerte strikkecafe etter jobb i dag. Og på jobb ordnet jeg med flere kilo nytt garn vi skal ha i butikken. Vi er nemlig blitt forhandlere av Sandnes garn. Og alt skulle opp i hyllene før Strikkecafeen .
God natt.

Fru Tunheim sa...

Ja nå er høsten definitivt kommet og den har vært fin hos oss også, dog ikke så varm. Nå ser jeg at det spås ekstremvær og "unormal" kulde til vinteren så vi får se hvem som har rett om noen måneder.

Ha en fin torsdag.

Anonym sa...

Beautiful autumn pictures!!!

Bente sa...

Vakre Bolsena. Nydelige bilder du har tatt utover Lago'n. Høsten er definitivt her. Nydelige solrike dager har vi hatt denne uka, det er vind fra nord og det gjør det surt og kald.mjeg liker høsten og det er bare og kle seg godt. Sola varmer foresten fortsatt i solkroken min.
Jeg har gått laaaange fine turer og det nyter jeg i finværet. Det har vært frost et par netter og første vinterdag var jo 14.oktober.
Men jeg synes det er rart vi nærmer oss november og været har vært slik som nå.
Nok om vær. Gleder meg til å møte dere når dere kommer og herlig at alt er bestilt til jul.