10. oktober 2015

Hagearbeid !

Oktober er tid for å sette ned løker. Jeg har pleid å sette ned mange løker tidligere, særlig tulipaner. Men, da våren kom i år, kom det ikke mange tulipaner ;( Jeg hadde alt mistanke om det, da jeg tidligere hadde sett at det var små hull der hvor løkene var lagt ned, så "noen" hadde spist de.

Så denne gangen blir det ikke mye, og kun nærme huset.


Faktisk kun i dette rosebedet mitt, som er nytt av året. Så fornøyd med rosene hittil. De har kommet seg veldig, og alle blomstrer i rykk og napp:


Rosene her er store, og lubne, og fargen helt nydelig syns jeg:



Kjøkkenhagen går mot høst nå, og ser slik ut denne uken:


Nevnte jeg det er tredje gangen det kommer jordbær ? Men, når det er sagt, bør det vel innrømmes disse er nå ikke like søte som de første av året:


Siste gjester, som var her i høstferien, hadde ikke bruk noe særlig av kruspersillen min, så denne skal jeg nok klippe ned - og fylle små poser som jeg legger i fryseren, må bare huske at jeg har de da....:


Se nøye på bildet ! Da jeg tok det, tenkte jeg at spindelvevet og edderkoppen ikke ville synes, men joda edderkoppen er til høyre på rosen som er nærmest !

Disse har en helt nydelig rosa farge, og nå (igjen) full blomstring !



Åhhh... jeg elsker roser !

(Alle bilder tatt: uke 41/2015)

1 kommentar:

Kjersti sa...

Du må gi T mer mat, så han ikke trenger å snikspise tulipanløkene dine! ;)
Håper de får ligge i fred nå, så du får masse fine blomster til våren. Det er så vakkert! :)