13. oktober 2015

Budaksept - muntlig !

Ja, tror du ikke vår gamle nabo (ikke gammel i alder altså;) har gitt bud, og vil altså kjøpe leiligheten med hagen, som jeg viste lenger ned i bloggen her......!?

Helt ærlig hadde jeg mine tvil at han ville la seg friste, så j... som det så ut der nå, MEN han som flere av dere, "så forbi rotet" og tenkte dette vil bli rå sjarmerende ! Noe jeg og tror absolutt er mulig.

Så da skal eier, finne fram alle papirer (må påpeke at eier er ikke hun med rosa hår altså, hun er leietager), det være tillatelser til bo- opphold i leiligheten, at hagen følger med, at ingen andre kan bruke den o.l.

Neste møte blir da i slutten av november, og da begynner vel damen med rosa hår og flytte ut, tenker jeg.

Med andre ord, stor fare for at blir endel innlegg i 2016 om "Haukeredet" sin fremgang.

Ja, vi foreslo like godt ett navn på prosjektet !
Vi bor jo i det vil kaller "Ørneredet", min mann og hans kamerat har kjøpt det vi kaller "Falkeredet", så hva passet vel bedre enn "Haukeredet" !!

Men, nå tror jeg ikke det er flere "reder" igjen her i Castello'n ?

Ryktet har selvsagt spredd seg fort i lille borgen her.....så vi har alt blitt spurt om det blir invasjon av nordmenn her?

Vi har lovet at neida, det skal ikke ta helt av her...haha....men, da fikk vi til svar at det var bare moro, nordmenn var jo så hyggelig folk. (godt man har det ryktet på seg da)

Vi har p.t. stengt Villa'n vår for denne sesongen, og bor nå i Castello'n, hvor dette er et vanlig syn om dagen:


Drue innhøstingen er igang !

Dvs det lukter hjemmebrent, neida tuller...det lukter sterkt i små gatene her av gjæring.

Mange av de som eier grotter her (kjeller) som alltid holder 14 grader, har jeg blitt fortalt. Lager sin egen vin, med andre ord, mange har en plott på landet med druer.

Dette er utrolig moro å få se og oppleve, og uten tvil hvem som er turisten på dette bildet.
Ja, se bare på klærne sier jeg......for italienerne nå, er det høst, de går da ikke lenger i shorts !

Igår ble jeg bedt ned til min nabo Marios grotta. Passerer han hver gang jeg skal ned til byen, og igår måtte jeg smake på hans første presset rødvin. Hadde dessverre ikke med kamera, men til dere som følger meg på insta, fikk ta en liten titt der.

Utrolig moro og oppleve, og ja dette er ikke første gangen jeg blir tilbudt ett glass vin når dette pågår. Jeg ble samtidig vist hele prosessen - jeg gikk derfra med en stort smil om munnen !

Det gode liv i Italia, hvor de artigste opplevelser skjer en helt vanlig ukedag, som brått ble magisk.

Noen ganger føler jeg det som om jeg bor i en italiensk hverdags film, hvis du kan skjønne hva jeg mener....? Så forskjellige er livet her, enn i Norge.

1 kommentar:

Fru Tunheim sa...

Så artig med ny nabo. Jeg skjønner godt at du føler du er statist i en italiensk hverdagsfilm. Slike hverdagslige ting opplever jo ikke vi turister.