9. oktober 2015

Bli med på visning !

Igjen, her i Castello'n !

Litt lang historie - som jeg prøver å korte ned....har seg slik, at vi kjenner hun som eier denne lille leiligheten. Den ligger ned smuget her, ja Bente, smuget ned til Noel:


Helt nederst og til venstre, gjennom denne glassdøren:


Skjuler det seg en hage på 37 kvm !

Noe man ikke skulle tro, så gjengrodd den er idag, så min kjære tok med målestokk for å sjekke dette arealet.

Ja, nå er stedet til salgs !!

Vi har i alle år sagt til eier, husk å si fra hvis du noen gang skal selge !Fordi en nabo av oss, fra Bærum, faktisk vår favoritt nabo fra den gang vi bodde der, har sett denne for ca. 7 år siden, og sa han kunne tenke seg denne her (den gang så det ikke sånn ut):


Så fikk vi vite, at NÅ ønsker hun å selge den, etter mange år med utleie.

Her sees noe av utsikten fra hagen, som dessverre nå ser rett og slett for jævlig ut:


Hun som leier er tydeligvis en kreativ sjel, med rosa hår:
 

Inngangen inn til ca. 30 kvm stort rom, som huser oppholdsrom med peis, kjøkken, og bad, samt en lav hems hvor sengen er plassert.


Rosmarin som har vokst vilt:


Ikke lett å se peisen pga handlvognen? Tror hvilken butikk som mangler den?


Ja, jeg sa hagen så jævlig ut, det gjorde det faktisk her inne og....herregud.....her ville ikke jeg spist, om jeg ville holde meg frisk:


Denne lemmen var jo litt spennende:



Hva skjulte seg så her?


Selvsagt en liten grotta, som det heter på italiensk. Denne var tørr og fin, av og til finner man dem veldig fuktige.....ser får meg en liten vinkjeller her:



Jeg prøver hardt å se får meg detaljene i denne boligen, og merker meg denne trestammen som holder den enorme kastanje bjelken i taket, må bare se forbi alt rotet (hvordan kan noen bo sånn, lurer jeg på?)



Hemsen brukes idag til "soverom" - her tenker jeg man må gjøre om til en annen løsning. Ja, hodet er igang med alternative planløsninger, da vår venn er noe høyere enn min kjære mann:




Bad med vindu:



Joda, alt må gjøres her, alt må fjernes og renses bort - høytrykk spyles FØR man starter oppussingen hahaha ! Men, vi ser med engang, at dette kan bli en rå sjarmerende bolig med super søt hage med en unik utsikt !

Så spørs det om vår x'nabo fra Norge er enig?  Beskrivende mail med bilder er sendt, tro om han kjøper?

Hva tror du ..?

6 kommentarer:

Sylvia sa...

God fredagskveld Helen
Ja, takk for omvisningen, på et forferdelig rotete og møkkete sted. At noen kan bo sånn. Og i det hele tatt gå så langt.
Langt utenfor min comfort sone, det der. Hadde ikke tatt av meg skoa der, nei.
MEN tenk å fin den hadde vært om noen heiv ut alt, og startet på ny!!!!
Og det er vel det som skjer, om deres venn kjøper denne lille plassen.
Frihelg for meg. Skal bare nyyyytes!!!!
Klem

Bente sa...

Det er leiligheten med den bjeffende hunden. Rett under Noels (vår) lille veranda. Her må en se forbi rot og tenke hvordan det kan bli. Alle leilighetene har et potensiale. Husker godt den vi så på i juni. Er den solgt? Nå har jo euroen stått høyt i kurs en stund også. Og du jeg lurer på hvordan det går med falkeredet?

Bente sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Jorunns hobbyblogg sa...

Jiiiises
Har vel en diagnose eller to den rosa drama? Hva skjedde med stylingen?

Lykke til med salget 😀

Jorunn

Anonym sa...

Oh my goodness....what a mess!!!I can't understand how anybody can live like that....but I'm sure it will all turn out to be lovely when the work is done!!!

Kjersti sa...

Ok, det aner meg at vi har en underholdende fortelling i vente, når du med hele kroppen skal beskrive hvordan det var å være på denne visningen...! Kontrasten er stor til våt hus når vi har visning!!!!

Men potensialet er der, det kommer til å bli kjempekoselig når alt blir i orden. Og så den utsikten, sukk....