3. september 2015

Vill shopping ?

Som tidligere nevnt, ga min kjære meg cruise med han, selvsagt - til min bursdag.

Jeg har da fått 19 sider blekke som heter: Yacht tips ! Jeg har også sett nøye på video klippet på Youtube, hvor jeg også ble litt satt ut, over hvor elegante og flotte alle var kledd. Sa dette til min fineste venninne, som trøstet meg med å si:

"Helen, du må da skjønne dette er sånn C-skuespillere, som har fått cruiset, bare for å bli tatt bilder av" ! Okey, håper hun har rett. Klippet kan du se igjen her !

De 19 sidene ble da nøye gjennomlest, og hadde mange punkter og avsnitter om det ene og andre. Det jeg lette etter var selvsagt kleskoden, eller som avsnittet het:

Clothing aboard the Yacht !
 (var selvsagt skrevet på engelsk, som nok er yachting språket...hehe)

Jeg gjentar noe:

Whether daytime or evening, the general atmosphere aboard is elegant, yet casual (Yacht Club casual, hva i all verden er så det?) ...... Swimsuits, brief shorts, exercise clothing and cover-ups should be reserved for pool side lounging...(okey, den er jo grei)

In the evening, suits, gowns, ties and tuxedos are not required (takk og lov).
Instead, gentlemen wear casual attire such as trousers and a shirt (alltid veldig lett når du er mann, ikke sant?)

Ladies wear dresses, skirts or pants with casually elegant tops (det var da jeg begynte å få lett panikk...kom en kjole i farten som kunne her passe inn, ante meg at her manglet jeg mye p.t.)

Shorts, jeans, T-shirts or flip flop sandals are not permitted (får man da tilsnakk hvis man dukker opp i stilige flip flops, tro?)

Yacht clothing is casual yet elegant (ja, lest det nå, flere ganger, at det skal være elegant)
we refer to it as Yacht Casual. (og jeg som, hakke sånne kYacht Casual lær, må shoppe nytt)

Hadde hørt rykter om muligens noen butikker, fremdeles hadde salg i Norge. På vei inn til Oslo en av dagene, dro jeg lynraskt innom Bitten på Høvik (anbefales) og der var det bare å raske med seg alt i min størrelse. Min kjære sto å trippet, jeg hadde 10 minutter på meg, før vi skulle i ett møte.

Jeg fikk med meg, 3 kjoler, 1 hvitt skjørt, 1 grå bukse, 1 silke topp, 1 par flip flops !

Dette skulle da ha kostet meg nesten kr. 9.000,-  MEN, med 70% kom hele gildet på knappe 2.400,- !! Sa jeg var lynrask !

 
Jeg ga meg ikke helt med dette innkjøpet her. Mamma og jeg gikk (beserk) i Tønsberg. Hvor dette ble meg hjem:
 
 

Da er jeg klar til å pakke til ferien min !

Avreise i dag fra Roma flyplass til Athen, hvor vi er 2 dager, før vi entrer "Seadream" lørdag formiddag, som skal innom diverse greske øyer....og det er meldt vel 30 grader...........jissis...ingen ende på denne, varme, sommeren :) ?

3 kommentarer:

Sylvia sa...

Denne gaven din, den ble vel i dyreste laget....med alle disse innkjøpene, eller? ;)
Du har jo så mye fint tøy, så du hadde ikke trengt å kjøpe inn noe som helst. Mye kan man gå igjen i, bare med andre sko eller smykker.
Jeg har nå 3 nye kjoler jeg IKKE har fått brukt! Jeg synes det er så morro å kjøpe kjole, men å bruke dem.....kremt, det er jeg dårlig på. Er nemlig så redd for å fryse på beina, he he
Ønsker deg et kjempefint Cruise, Helen.
Min 50 års gave løser jeg inn om en uke. Da sitter jeg på fly til en av mine favorittbyer, der det bor noen skjønne mennesker som jeg skal feire dagen min med.
God tur.

Anonym sa...

I must say you were VERY lucky with the beautiful clothes you bought on sale!!!Enjoy wearing them!

vimza sa...

Hehe:) du høres akkurat ut som meg Helen:)viktig å ha riktig garderobe til riktig anledning.
Dette blir spennende, gleder meg til å se fra skipet og høre hvordan dere har det:)