21. september 2015

Så gikk vi ikke i land....

.... på Kepez (Tyrkia) siste stoppet på vårt cruise. Den dagen nøt vi kun på Seadream med romantisk middag under stjernene.

Våknet neste morgen med å se dette synet ut av vinduet vårt, ser det står Norwegian Spirit? Vel den skulle også legge til kai, bare litt senere enn oss, vi hadde ankommet kl. 06.00 på morningen, mens vi sov så godt og disig var det:


Jepp, uten tvil - ankommet Istanbul:


Spiste frokost på vår favoritt plass, mens vi så på neste cruise skip som la til kai:


Noe min kjære fulgte spent med på:



Der kom skipet på plass, og mannen kunne nyte ferdig siste frokost ombord Seadream I:


Kapteinen sto hele morningen her nede, for å ta farvel med gjestene etter som de forlot skipet. Man måtte dog være ute til kl. 10.00 - de skulle avgårde igjen samme kveld.....:


Vi nøt siste stunden, med å gå en siste runde på alle dekkene, og mimre litt:


Jeg følte vel som om jeg hadde levd, i en liten bobleverden av luksus, gourmet mat på en mega yach ! Syns det var morsomt å pynte meg hver kveld (tenkte det kunne bli litt vel hazel..men, nei)

En uke er akkurat perfekt !

Vi lagde ingen nye venner, men det var heller ikke intensjonen, vi hadde snakket med svensker, nordmenn, amerikanere, belgiere og ett flott par fra sør Amerika som tro det eller ei, hun hadde selvsagt lest Knausgård !
Og lurte på hva jeg syntes...?
Ehhh, det var nesten pinlig å innrømme at nei, jeg har ikke lest noen av hans bøker, og har heller ikke tenkt å gjøre det (dette sa jeg dog ikke høyt)

Ja, gjennomsnittsalderen var mer enn 50 år, det skal jeg innrømme, men vet du hva, det var helt greit, for da ble det ingen fyllekalas (med tanke på all den gode drikken som rett og slett flommet) !

Skipet var stort nok til å kunne være alene, og unngå folk hvis man ønsket det.

Servicen var fra en annen verden, og er noe av det beste jeg har opplevd i mitt liv. Når alt dette er skrevet, skal jeg også innrømme at vi pleide å si:

Vi skal ikke dra på cruise.
Men, det var da slike enorme cruise skip med vel 2.000-3.000 gjester ombord. Noe jeg fremdeles tror vi ikke kommer til å gjøre....ennå....

På dette cruiset hadde da vært 95 gjester, og kan ta  totalt 112.

Liker det nok litt mer intimt - så jo, dette blir terningskast 6 - siden noen lurte på hva jeg ville gi.


Da gikk vi ut av våre lille "Seadream" verden / boble, og det med mange flotte minner, og opplevelser som jeg neppe kommer til å glemme:


Takk til min kjære, som ga meg en slik flott gave, en opplevelse gave !

Ikke tro han reiste med kun håndbagasje. Åhh, nei du, koffertene var pakket kvelden i forveien, og tatt i landet tidlig morgen.


Ble vi i Istanbul ?

Niks, vi har vært her før, og hadde bestilt hjemtur rett til Oslo - så litt av en rundreise har det vært !

Takk til deg som har hengt med - og igjen har jeg pakket kofferten, ja min uke i Norge er alt over, og retur imorgen...til ja, du kan jo gjette hvor he he he !


PS, hvor mye hadde jeg lagt på meg, tro?
Vel, første jeg gjorde da jeg kom hjem til Norge, var å veie meg. Jeg hadde da nøyaktig gått opp 1,5 kg, så det var ikke så verst. Tenk min kjære hadde lagt på seg akkurat det samme !!? Tror nok det hjalp at vi stort sett hadde 3 retters middager, og ikke 5 retter. Da er målet å få av 1,5 kg, noe som neppe tar 1 uke...dessverre...

4 kommentarer:

Sylvia sa...

Terningkast 6, jeg visste det, Helen.
Takk for at du tok oss med på turen deres. Sikkert noe jeg aldri vil oppleve.
Men jeg er nok mer en Storbytype. Er ikke så glad i båt og hav.
En dag på Hurtigruta ( jobbtur ) var nok for meg.
Men å bli luxuriøst oppvartet for noen dager, hvem ville vel ikke likt det?
Synes det var en flott gave du fikk av din kjære. For hva skulle han funnet på ellers? Hi hi
Fridag i morgen, som skal brukes sammen med en venninne. kaffe, skravlings og strikketøy. DET er noe jeg setter pris på, vettu ;)
Ha en fin kveld.........i Italia.
Klem

Fru Tunheim sa...

Tusen takk for et hyggelig cruise "sammen" med dere. Så fint å se alt dere har vært med på. Jeg har heller ingen planer eller ønske om å dra på cruise. Jeg tror rett og slett at jeg ikke hadde likt det så godt. Jeg liker meg nok bredere med opplevelser på land, men man skal aldri si aldri!

Anonym sa...

So glad that you had such a wonderful time! It has been very interesting following the cruise on your blogg!

Elisabeth sa...

Ååå, slik en herlig båttur kunne jeg like. Tenk sove under stjernene på dekk. Skikkelig romantisk fra ende til annen den turen. Moro å følge deg. Takk for det!

Klem E