15. september 2015

Postkort fra.............



Hvor vi dag 2, sto opp til.

Igjen hadde skipet ankret opp rett utenfor den lille havnen til Skiathos. Vel i land måtte jeg ta bildet av denne privat yachten, som skilte seg ganske så ut fra de lokale fiskebåtene og turistbåtene.

Vi gikk en liten tur rundt i sentrum, kikket på den store havna hvor ferjene fra Athen kommer. Her var det masse liv og røre, samt haugevis med engelske turister. Ett øyeblikk ble jeg helt forvirret, at å høre bare engelsk språk rundt meg !



Retur ganske raskt til der shuttel båten til Seadream lå. Det var til og med satt opp ett lite skilt, tilfelle man ikke kjente seg igjen. Båten gikk hele tiden, så her måtte vi ikke vente lenge før vi igjen var om bord Seadream.


Hvor vi skulle ha lunsjen vår. Denne gangen falt valget på Seafood risotto:


Med nydelig rosa fransk, rosevin til:


Det var satt opp en viss tid, hvor badeleker og bading kunne gjøres fra Seadream:


Jepp, vi kjørte også denne her, vannscooter ! Veldig moro, men jeg er litt nervøs for å svinge i for høy fart, så min kjære tok seg en tur alene også, her sees han:


Da vi kom tilbake til kabinen vår, lå det en konvolutt til oss med flott trykket invitasjon til middag med the chief engineer !?

Må vi være med på det tror du?
Spør jeg min kjære, som sier at det er vel liksom litt stas det, så vi bør svare: ja takk til invitasjonen.

Kveldens antrekk ble denne hvite sommerkjolen:


Som er så fin bak, med sin blonderygg, så da var det bare å flette håret, så blondene skulle synes:


Men før middag, var det drinker i den store salongen, og der ble vi sittende med ett annet norsk par - og kapteinen gikk rundt og hilste på. Det viste seg at han var jo norsk ! Så ble stående litt lenge hos oss, og da brått ble vi 10 minutter forsinket til middagen vi skulle delta i..... tenkte at det gikk vel greit.

OOOps, nei det ble litt pinlig !

Da vi ankom, spør hovmester:
You are Mrs and Mr Aa. from Norway?
Eeeh, yes we are... ?

"Follow me please, you are to be seated here".
Geleidet sporenstreks bort til bordet, hvor kun 2 stoler sto ledig (ja, våre stoler)

Åhhh, dette er sånn jeg ikke liker, alle tittet opp på oss (der er de som ikke kan passe tiden) ble jo ennå dummere hvis man skyldte på kapteinen...

Min kjære reddet situasjonen, med å høflig unnskylde at vi kom for sent, før vi håndhilste på alle.

Det var da ett skandinavisk bord, med 2 svenske par og 2 norske par. Var hyggelig nok, dog dette var litt sånn jeg grudde meg litt for...small talk med folk du aldri har sett?
Vel, en kveld skulle vel alltids gå an, og en kveld ble det.

Viste seg at hver kveld, når man skulle legge seg. Lå det en eller annen liten gave på sengen, kvelden før fant vi hver vår pyjamas ! Med fornavnene våre brodert på :)

Ikveld var det 2 små brett med delikate petit four sjokolader på (som om jeg ikke hadde spist de hver dag etter middag også...! tilfelle du lurte, jeg spiste mine og min kjæres sine sjokolader, tror ikke han engang la merke til de var der?)

Puuuuh.....hvor mange kilo ville jeg legge på meg, tro? 

5 kommentarer:

Fru Tunheim sa...

Å herre min, Helen . Du er så fin. Jeg hadde nok også spist alle de sjokoladene..inkl. Mannens...ha,ha,ha!

Kjersti sa...

Nå har jeg kost meg med innleggene fra cruiset (eller yachtingen....!). Dette har jeg ventet på! :)
Ser virkelig ut som dere hadde skikkelig fine dager! Det høres deilig luksuriøst og avslappende ut, bortsett fra smalltalk med fremmede, det er ikke jeg glad i heller... men vil da tro at du er ganske flink til det!? Skjønt, jeg regnes nok også egentlig som ganske flink til det, men det er slitsomt.
Du er nydelig i den hvite kjolen, det er ikke mange som kan komme unna med helhvitt - nesten som en brud, jo! :)

Sylvia sa...

Bella Donna Helen
Så flott du er, i alle slags kjoler og antrekk. Ja, du har jo litt å velge mellom, siden du shoppet litt nytt før turen.
Nå har jo jeg vært i KBH noen dager, og gått glipp av dine fine innlegg her. Nyter å lese dem, og se på bildene.
(Du hadde vært innom meg å kommentert, og jeg må si at adrs til den garnbutikken jeg nevner, den står nemlig på garnnøstet jeg tok bildet av. Så du får gå inn å se igjen, så forstår du. Jeg får ikke linket med Ipaden.)
Ellers er det min 50 års dag i dag.....ja, jeg følger like etter deg :)
Nyt den fantastiske gaven din. Du er kjempeheldig.
Klem

Ingvild B sa...

Herlige Helen ♥
Sprudlende glade innlegg full av liv
Akkurat som deg! Ser virkelig fantastisk ut!

Anonym sa...

So many lovely surprises you had on board the yacht!!! The food sounds absolutely delicious!