20. september 2015

Postkort fra Lemnos !


Dette var øya jeg likte aller best !

Den var utrolig fin, med sine lange trange gater, vokste eføy på mange av bygningene. Godt utvalg av fine butikker, og her hørte jeg ingen som snakket annet enn gresk !?

Hvis vi forsto rett, virket det som dette var øya grekere selv dro på ferie til.

Det var også her jeg fant den lille musikk butikken, hvor jeg til slutt fikk kjøpt den fine CD'en av greske Eleni Karaindrou, den ble mitt greske suvenir fra denne ferien.

Når jeg spiller den her hjemme, er jeg rett tilbake til utsikt baren på øya Skopelos, musikk gir fine minner syns jeg.



Her fikk jeg virkelig verdens best hårvask, ever ! Han masserte til og med nakken min, etterpå fikk jeg håret fønet, alt til den nette sum av 20,- euro !!!

(går jeg virkelig sånn, tro...?...tror jeg akkurat hadde snudd meg ;)


Her var vi på stranden og badet, deilig med stranden nesten helt for enn selv:


Offentlig strand, og det var plassert slike morsomme skiftebokser, samt flere dusjer bortover, bare så synd at det skal tagges på:


Etter litt soling (blir fort rastløs av bare å ligge) og ett deilig bad, gikk vi mot stranden hvor alle restauranter lå på rekke og rad.

Vi er da i byen Myrina, og se  denne morsomme papirduken som viser hele øya:


Ingen stor overraskelse, at jeg valgte blåskjell i hvitvin med hvitløk, min kjære valgte grillede kongereker, satt helt ved vannet, nydelig var maten og utsikten:


Tilbake på Seadream, var det idag cocktail party, med tilhørende små snacks, denne gangen dekket på til sushi.

Gudskjelov, ikke min favoritt, verre var det da det var små snacks med havets delikatesser og en kilos boks med kaviar til alle sammen ! Tror den boksen var tømt rimelig fort. Husk at vi også skulle spise middag senere på kvelden....

Morsomme var, da min venninne ringer meg, og sier:

"Du spise vel ikke sushi du, Helen ?"
Hæææ...vel fleiper vi med at hun har litt vardøger osv..men, dette var da helt merkelig sa jeg.

Men, som det så ofte er, en naturlig forklaring, måtte hun innrømme. Min kjære hadde lagt ut bildet på instagram, og der hadde hun fulgt med akkurat idet bildet kom, helt tilfeldig.....og måtte jo tulle med meg:


Mitt valg av cocktail ble cosmopolitan, som vel ble mest kjent etter serien "Sex in the city", og skulle du være i tvil, det er den røde, som gjøres klar til meg her, og ja, den var veldig, veldig god:


Liten titt fra middagen, da maten her var eksepsjonell god, nydelig presentert og bare små gourmet porsjoner. Dette er min forrett denne kvelden, tunfisk carpaccio:


Glemte å ta bildet av hovedretten, så den må ha vært utrolig fristende å spise med engang....desserten ble denne gangen jordbær moussé, og regner med du ser det lille fatet med petit fours i bakgrunnen ?

Ja, tenk de spiste jeg hver kveld i en uke.....oooOops...... og igjen deilig drikke til:


Tenkte fort på hvor mange kilo kunne jeg ha lagt på meg, og slo tanken like fort fra meg. Nå var det straks slutten på ferien vår - og på ferie skal enn jo kos seg, ikke sant?

Så langt hadde jeg kost meg nesten ihjel.....dette ble mye og fordøye av både mat og inntrykk, ennå en dag igjen, så får vi se hva jeg til slutt tenkte om cruise-livet?


4 kommentarer:

Ingvild B sa...

Så deilig så deilig =)
Kos deg og nyt hvert sekund =)
(sushi er favoritten min, men kun maki i alle varianter)

Bente sa...

Mye godt både å se og spise her Helen. Tunfiskcarpaccio er min favoritt. Den beste har jeg selvfølgelig spis i Italia.

Kjersti sa...

Ha ha, nei - du går ikke sånn, det kan jeg bevitne! Du ser jo full ut, men ikke rart det med tanke på alle cocktails, vin og andre gode drikkevarer! ;D
Denne øya hørtes veldig koselig ut, kanskje noe å ha i tankene til en evt. øyferie i Hellas? Hmmm....
Nå er jeg spent på din oppsummering og totalinntrykk. Gjør du som kapteinen og gir terningkast, tro?

Sylvia sa...

Mm,m...her var det god mat!
Elsker tunfisk , jeg. Både som carpaccio, stekt, og i mousse. Liker også sushi :)
Den desserten der var flott. Nesten for fin til å spise......
Så flott det var i den byen. Smale gater og eføy. Slik jeg liker det.
Morro at du fikk tak i den musikken. Så kan du spille den høyt når du gjør rent i huset før utleie ;)
Gleder meg til terningkast. Blir det en sekser, tro?