27. september 2015

Gult igjen !

Vi sov over en natt på Villa'n vår, før høstferiens gjester ankom fredag !

Denne gangen, kom datter av en familie, som var hos oss ifjor sommer, da for å feire sin mors 60-årsdag. Det morsomme var, denne gangen var er det hun som skal markere sin 40-årsdag med sine 2 nærmeste vennepar !!

Ihvertfall, vi som som sagt over der en natt - rett og slett for å sjekke alle lys, vanning osv osv.... Da eiendom hadde stått tom i 3 uker.

Gresset var igjen blitt irrgrønt ! Hurra !! Roser blomstrer igjen:



Druer er straks klar til å plukkes og spises:


Men, det jeg egentlig ville vise dere, er dette her:


Vi var så heldige å oppleve den vakreste solnedgangen, denne kvelden:


Neste dag, var jeg innom bakeren og kjøpte med kake til jubilanten, samt blomster. Men, det som var morsomt, var å plukke markedblomster fra skogen vår:


For å lage denne enkle, blomster dekorasjonen ! Var ikke dette artig kanskje? Skal innrømme, jeg har har fått ideen fra ett hotell vi bodde på engang, i Bangkok:


Har denne "bollen", som jeg fylte med vann, også klippet jeg bare av blomster hodene, og som dere ser, idag var det gult og hvitt som gjaldt ! Solsikken fant jeg i kjøkkenhagen min, ikke husker jeg at jeg har sådd solsikkefrø der? Må være fra i fjor....

7 kommentarer:

Ingvild B sa...

Nydelige blomster, OG solnedgang! =)

Artig med det sammentreffet under her også... =)

Sylvia sa...

Så flott blomsteraarangement i gult du hadde laget Helen. Nydelig!
Gult er forresten høsten farge i år, så du er så IN ;)
Ang navnelapper, så fant jeg denne lappen ( til min søster, ja) i en garnbutikk i DK da jeg var der.
Ellers har jeg to ruller jeg har kjøpt i en hobbybutikk, der det står HOMEMADE, og Made by love......du har sikkert sett jeg har sydd dem på div plagg jeg har vist frem.
Du får går på leting neste gang du er i Norge. Skulle gjerne ha funnet fler. Det er ligsom prikken over i' en , når man gir bort et strikket plagg.
Ny uke, nye muligheter.......god uke til deg Helen
Klem

Fru Tunheim sa...

Både flotte blomster og solnedgang. Skulle gjerne hatt litt av varmen jeg...begynner å bli litt kjølig nå her.

Bente sa...

Eia var jeg der tenker jeg når jeg ser villa'n. Jeg kjenner varmen og atmosfæren Helen. Nå sitter jeg inne og ser på det nydelige været, har altså den kraftigste forkjølelse. F gjør jo klar til hummerfiske som skal starte og drar til hytta idag. Ikke ro på den karen vettu.

Kjersti sa...

Så flott å få en så nydelig kveld i villaen! Blomsterdekorasjonen er kjempefin, kreativt!

Anonym sa...

Beautiful pictures of the sunset and also the flower decoration!!!

Elisabeth sa...

For en personlig og hyggelig mottagelse disse gjestene deres får! Fantastisk.