14. september 2015

Første stopp....

...... var altså Skopelos, som er kjent for sin frodig natur, faktisk veldig grønt. Samt en del av filminnspillingen til Mamma Mia, ble gjort her.

Det var (selvsagt perfekt knall sol) veldig varmt med andre ord. Så i denne heten tenkte vi at det var like greit å gå opp den bratteste veien først, vi gå trappene du ser til høyre i bildet, opp mot den lille kirken:





 
Nesten på toppen, måtte jeg ta en liten "svingom" - så fornøyd vi greide dette i denne utrolige varmen (må innrømme, er litt mettet nå på varmen, som jeg har hatt i snart 3,5 mnd og til tider blir jeg rett og slett helt slått ut)



Helt på toppen, fant vi denne nydelige lille plassen, hvor vi hadde flotteste skue ut mot bukten hvor Seadream lå ankret opp.
 
Vakker, vakker gresk musikk i bakgrunnen, og rett under 40 grader.....så ja, den ferskpressede appelsin juicen med isbiter var fortreffelig der og da. Musikken var så nydelig at jeg måtte finne ut hvem dette var. Fikk oppgitt navnet, Eleni Karaindrou, som for meg er helt ukjent og da jeg tittet ned på lappen, så jeg også at dette var jo skrevet på gresk...!?!
 
Senere på turen vår, ramlet jeg innom en musikk butikk hvor jeg fikk tak tak i en CD av denne damen, og fant dette klippet på youtube, hvis du også vil høre.
 



Skopelos har ca. 4.700 innbyggere, og er ikke helt nedrent av turister. Øya ligger mellom Skiathos og Alonissos.


Vel tilbake - ned i staterommet vårt....


... begynte jeg forberedelser til kveldens middag, denne kvelden ble det "tutti frutti" kjolen, som gjør meg så glad, med alle sine morsomme farger.

Etter middagen, skulle det vises film på akterdekket. Det ble da satt opp ett stort lerret over poolen, og gjett hvilken film som ble vist?



Selvsagt Mamma Mia, med teksting, så her var det lov å synge med, og vet du hva? Jeg gjorde nettopp det !!

.....fortsettelse...

4 kommentarer:

Fru Tunheim sa...

Vakkert, rett og slett, men forstår det med varmen. Når man har passert 50 så blir ofte det med varme et problem fra tid til annen dessverre, men det går over sies det. Man har lov å synergieffekter til Abba. Idolene fra vår ungdom.

Elisabeth sa...

Seadream står til navnet sitt. En drøm av et båt. Tror jeg fort kunne gått rundt å vært småberuset konstant med alle disse sprudleglassene overalt. Hi hi…
Første gang jeg var i Sporadene (Skiathos, Skopelos og Alonnissos) var på Interrail i 1981. Da var det ikke mye turister der. Kom tilbake noen år etterpå hvor det hadde skjedd stor turistutvikling. Restauranten oppå høyden var virkelig en perle. Kan fornemme smaken av den ferskpressede juicen. Den smaker frisk og søt sol :)
Moro å følge turen deres, Helen.

Anonym sa...

Beautiful pictures...!!!
I like the blue door with the unusual door knocker in the shape of a hand, very unusual!!

Jorunns hobbyblogg sa...

Kjempefint, må nok komme oss dit en gang
Jorunn