17. september 2015

Feiring....igjen !

8 september var dagen hvor vi hadde lang seilas, vi passerte Mount Athos - (Scenic navigation, som det sto skrevet i dagen program).

Været denne dagen forsvant solen, og det hadde regnet litt natten gjennom. Skyer hang over fjelltoppene, og det hadde vært en del vind, så ja litt sjøgang var det blitt, gudskjelov blir jeg ikke sjøsyk.

Vi hadde tatt med oss egen kikkert, og nå fikk vi bruk for den, som dere ser:


På dette hellige fjellet, er det flere klostre, og da kun for menn som ønsker ¨være munk ! Her har ikke kvinner faktisk ikke adgang, og da mener jeg hele øya !!


Tydelig at en del var litt sjøsyke i dag, her var det helt tomt:


Måtte faktisk grave fram en langermet tynn ulljakke ! Noe jeg ikke hadde brukt på mange måneder.

I hånden en stor cappuccino, mens jeg leste i en ny bok, altfor spennende til å lese når det er mørkt, så denne leses kun i dagslys, og heter:

Stalker, skrevet av Kepler.
(boken, Shantaram jeg holder på med i Italia, var jo altfor tung og stor til å ta med på turen)

I hånden en stor cappuccino, take away ! Luksus å bare kunne be om drikke, hva som helst og når som helst, og hvor som helst på yachten, me love:


Sjøgangen roet seg etter hvert, men pga litt vind, ble middagen hold innendørs denne kvelden, og nok en ny kjole skulle innvies.

Elsker fargene på denne her, også er den i silke, som jeg også har fått helt og holdent dilla på
(mamma, din skyld!!)

Denne gangen ville jeg så gjerne ha ett bildet av oss sammen, min kjære var jo så flott i sin grå dress, så jeg ba Brenda i resepsjonen, til å ta bildet av oss:


Denne kvelden satt vi for oss selv, og vi koste oss veldig - igjen nydelig, delikat mat, her forrett blant annet foie gras:


Etter 3 retter, kom hovmester bort med denne lille kaken, og en konvolutt !

Inni fant jeg bursdagskort, signert av kaptein, hovmester, og restaurant sjefen, dette var veldig hyggelig og jeg visste ikke noe om dette. Min kjære fortalte at hovmesteren hadde diskret tidligere på dagen spurt om denne kvelden ville passe med en lite oppmerksomhet ? 

Skal vel innrømmes at min kjære hadde nevnt i bestillingen av cruiset, at dette var bursdagsgave til sin fru ;)


Denne kvelden skulle vi også sove ute - på dekk !!
Det var gjort klart, og da henges disse skiltene opp, som du ser:



Hvor og hva skulle vi sove på ?

Volia, her var det gjort klart til oss:


Vi våknet opp halv seks, og tasset ned på rommet vårt, og utenfor døren vår hang denne ballongen, som fikk meg til smile fra øret til øret...men, da jeg entret inn....


.... til dette her, begynte jeg å le !! Såååå morsomt og hvilken overraskelse...



.... da jeg fant mine solbriller på denne "karen her":


Nok en herlig marking av min 50 årsdag, som jeg ikke kommer til å glemme med det første, det begynner å bli riktig så morsomt å fylle år i år !!

4 kommentarer:

Sylvia sa...

Heisann
Det herligste innlegget jeg har lest på en stund!!
Så morro å bli gjort sååå stas på ( men diskré ) og opplevelsene står jo i kø.
Dere er et herlig par. Så fine dere er sammen. Og den kjolen din Helen, wow, den var lekker!! Sitter kjempefint på.
Og silke......jeg har etpar silkekjoler selv, og en topp. Det er så deilig å ha på, og man blir jo litt fin også ( selv til hverdags....)
I dag var min første arbeidsdag etter ferien min, og jeg er helt smadret!!! Masse kunder og mye mas, og alene i butikken.
Jeg tror jeg vil sovne foran tv i kveld, med strikketøyet i hendene.
Det å feire 50 år, var mye morsommere enn jeg hadde forestilt meg. Jeg er iallefall veldig fornøyd, og tror at livet bare blir bedre og bedre for hvert år........vi får nyte det mens vi kan.
Nå venter et lite glass vin, sammen med strikketøyet. Jobb i morra også, så her er det bare å henge i stroppen!!!
Stor klem herfra

Anonym sa...

You certainly had a wonderful 50th birthday celebration on board the yacht!!!
How lovely with the cake!
Yes, I love silk...cool in summer and actually warm in winter!
So glad you had such a perfect cruise!

Fru Tunheim sa...

Det gå være en uforglemmelig feiring dere har vært ute på og så spennende å sove ute. Det var jo en annerledes vri som jeg likte. Det hele ser så delikat og fint ut. Jeg blir fort litt rastløs og lurer på om jeg hadde likt å dra på cruise. I tillegg er meg bitte litt engstelig for havet.

Jorunns hobbyblogg sa...

Så genial feiring, ser helt superhærlig ut
Dere er kjempefine og wow for en kjole, silke er vel helt perfekt når det er varmt

Vil tro dere sov godt ute på dekk
Ha en fin lørdag

Jorunn