30. september 2015

Armcandy !

Er ett ord jeg ser  blir brukt mye for tiden, altså armbånd, til deg som ikke har hørt om dette ennå....
Selv har jeg kun plukket det opp via instagram, og hastag der.

Så da må jeg vel vise mitt nyeste "armcandy" ?

Som dere vel vet, jeg fylte da 50 år i sommer, og på dagen ringte min onkel meg, for å gratulere meg på vegne av han og tanten min, samt en onkel til jeg har.

Skal innrømme, jeg har veldig lite kontakt med mine 2 onkler, og tante. Han kunne fortelle at de hadde sammen kjøpt en gave til meg, ett armbånd, som de gjerne ville overbringe. Siste jeg fikk bursdagsgave fra dem, var på min 40 års dag...tror jeg....

Derfor tok vi en lunsj, sist jeg var i Oslo. På vei inn dit, tenkte jeg nå litt på hva det kunne være for ett armbånd de hadde kjøpt til meg?

Jeg hadde ingen aning hva de hadde kjøpt. Men da jeg satt der i bilen - ser jeg brått for meg skinnrem/armbåndet sweet drops fra danske Ole Lyngaaard, også tenker jeg:

"Det er sikkert det jeg får".

Lunsjen tok vi på ærverdige Theatercafeen, og en lekker liten eske med en liten fløyelspose inni, var det jeg pakket opp, og inni lå det ja, du har vel alt skjønt det nå......skinnremmen jeg hadde tenkte på.

Det var nesten litt spooky.....?!

Men, fargen var irrgrønn, og da jeg kom hjem tenkte jeg lenge og vel på det. Fargen er vel ikke helt meg, og hvis dette skulle brukes, for jeg liker armbåndet veldig godt, og syns det er glimrende som hverdags smykke, måtte jeg bytte til en annen farge.

Valget falt ganske så raskt på blått, som du ser:



Det var en liten søt charms på det alt, og jeg hadde penger igjen fra Mammas gave, så jeg kjøpte meg den fine kulen som sees til venstre i bildet.

Fint med ett smykke syns jeg, det vil jo alltid minne meg om sommeren jeg fylte 50 år !

Da jeg var innom Mestergull for å bytte, kikket jeg samtidig litt på kolleksjonen fra Ole Lyngaard, og jeg forelsket meg i ring serien Lotus !
Har du sett den?
Nydelige ringer med farget stein....jaja, det er bare å spare, eller ønske seg...til en annen bursdag kanskje...?

6 kommentarer:

Bente sa...

Gratulerer med den spooky gaven. Du vet jeg elsker Ole Lyngaard, og lotus ringene er bare flotte. Jeg fikk (gavekort) meg et orangerødt silkearmbånd fra Ole Lyngaard til min dag, og en sort onyxsweetdrop. Det er helt meg.
Forkjølelsen slipper sakte taket. Jeg tenker på konsert som du nevnte, men har ikke sett noen spesielle jeg likte. Operaen igjen kanskje?
Du får sjekke litt rundt.

Ciao!

Fru Tunheim sa...

Skinnarmbåndet fra Ole Lyngaard er såååå fint. Jeg har prøvd det flere ganger, men det passer bare ikke til meg. Blir liksom feil på en måte.
Heldige deg i alle fall for har fått det og kler det i tillegg.

Sylvia sa...

Åååå...så lekkert armbånd du fikk til 50 års dagen din.
Bra du byttet farge, for ellers hadde du ikke brukt det.
De Lotusringene er bare lekre. Ønsker meg en sånn, jeg også.
Det som er morsomt, er at jeg fikk også et armbånd til min 50 års dag. I Bregne-serien fra Huldresølv( som holder til her i byen, og som vi selger i butikken) jeg har øredobber og et armbånd i en hjerteserie derfra fra før, som jeg er veldig glad i.
Armbåndet jeg fikk, bruker jeg nesten hver dag, men den har en lei tendens å henge seg i tråder fra et sjal eller strikkegenser.
Nå har jeg vært våken etpar timer........våknet litt over 04 og det var umulig å sove. Var litt sulten, for jeg " rakk ikke" spise nok i går, siden jeg var på farten etter jobb. Dermed stod jeg opp for å spise. Laget meg et digert krus te, tente mange lys, og sitter nå og strikker mens det er musikk på radioen. Gjett om jeg koser meg!!? Det gjelder å gjøre det beste ut av det.
Ha en fin dag, Helen. Min bil nok føles ekstra lang i dag ;)

Kjersti sa...

Veldig fint armbånd! Og helt enig i at du måtte bytte farge, dette i blått passer jo supert til mange av klærne du bruker!
Sprøtt at du skulle føle på deg at det var det du skulle få, spesielt når du ikke ser giverne så ofte... men det er mye mellom himmel og jord!

Anonym sa...

Beautiful bracelet and very unusual...typical Norwegian design, and I love the colour!

Elisabeth sa...

Åååå, jeg fikk et slikt et til min 50 års dag. For 3 år siden. Det har jeg brukt masse. Anvendelig og kult.