29. august 2015

Vi gjør klar til feiring !

Hjemme i gamlelandet, skulle vi blant annet ha en liten feiring med min familie. Markere mine 50 fylte år.

Pent vær meldt, og vi skulle være ute. Da måtte skifer'n spyles. Husker jeg har nevnt min kjære (ja, han er nå blitt min kjære igjen) elsker å høytrykk spyle? Så dette koste han seg med:


Jeg ønsket å få denne lille hekken litt ryddigere på toppen, så den ble klippet:


Mamma hadde fløyet inn fra England, og vi skulle pynte muffins. Hvorfor holder vi på å le oss i hjel?


Jo, pga formen på mine muffins, som da så sånn ut:


Vi plukket ut de som var runde, og spise de "rare" opp selv..... Nevnte problemet til min svigerinne, da de kom neste dag, hun er nøye på meg og sier:

Helen, har du satt alle formene tett i tett på ett brett?

Øøøøhhh, jaaaa (snakk om å bli avslørt) gidder jo ikke fylle flere brett, når jeg kan fylle ett brett med alle sammen!

Vel, der har du grunnen, formene må ha luft rundt seg serru.

Okey, da lærte jeg det. Uten tvil, noen konditor eller baker blir jeg virkelig aldri !

6 kommentarer:

Fru Tunheim sa...

Ha,ha,ha...du er gullgod. Du kan jo kjøpe et muffinsbrett og sette en papirform i hver hull. Da steker du 12 perfekte muffins på engang...

Sylvia sa...

Ja, jeg stemmer i som Fru Tunheims sier.
Det er mange ting som du kan "jukse" med.
Men hvorfor laget du ikke BROWNIES og Panna Cotta!!!! Ja, for det vet jeg jo du kan!
Du er herlig, du Helen ;)
Stor klem herfra.

Anonym sa...

At least they tasted delicious...we both started eating them as soon as we had finished putting the topping on, which was rather difficult to say the least when the holes in the "piping set" were so very tiny!!!

Bente sa...

Synes muffinsene er fine jeg Helen. Det er kaker jeg ikke gidder å bake. Men jeg vet jo du kan få brett til muffinser.

Kjersti sa...

Jeg synes muffinsene er søte, jeg! Og husk at man kan ikke alltid se på utsiden hvor bra noe(n) er på innsiden!!! Det sa jeg til bananene mine, som var ganske brune og stygge og måtte fjernes fra fruktfatet da kjøkkenet skulle fotograferes... Men det er jo når de er litt brune (ikke for brune, vel å merke!) at de er best - synes jeg! Muffinsene hadde jeg garantert nytt med god appetitt! Og jammen syns jeg du stadig imponerer på bakefronten - dette er andre boller (eller muffins, da...) enn i tidligere dager! Stå på! :)

Kjersti sa...

Jeg synes muffinsene er søte, jeg! Og husk at man kan ikke alltid se på utsiden hvor bra noe(n) er på innsiden!!! Det sa jeg til bananene mine, som var ganske brune og stygge og måtte fjernes fra fruktfatet da kjøkkenet skulle fotograferes... Men det er jo når de er litt brune (ikke for brune, vel å merke!) at de er best - synes jeg! Muffinsene hadde jeg garantert nytt med god appetitt! Og jammen syns jeg du stadig imponerer på bakefronten - dette er andre boller (eller muffins, da...) enn i tidligere dager! Stå på! :)